• Brunte

Vaknar på natten............

Jag vaknar varje natt av att jag är jätte kissnödig. Går ej att somna om utan att jag varit uppe och kissat. Sen är man jätte trött på morgongen för det dröjer ett tag innan jag kan somna om igen. Är i v 12.

Fler som har samma problem?????

• Svar på tråden Vaknar på natten............
  • Babette

Har samma problem, är ett evigt kissandes på nätterna =) har vart så sen vecka 12 ungefär, är nu i vecka 18 *ler* fast det börjar bli lite bättre nu tror jag, men jag vaknar väldigt tidigt på morgonen varje dag, ca 05,30!

• Banangnutten

Jappz, samma här. och "still going strong". Är i v.21+4 nu...

• Frugan

Jag med. Har haft samma problem under hela graviditeten (är i v.9 nu). Inte alls roligt att vara på jobbet när man är dööööööööötrött...

• Brunte

Så det är bara att gilla läget med andra ord, ha ha.......

• Hannisen

JAg har oxå fått varit uppe på natten...sen va de tidiga morron,,, Men nu har de faktiskt gett med sej.. Peppar peppar.... Men de första jag gör på morgonen när vi vaknar är att springa till toaletten.....

• anna3

Jag måste oxå kissa varje natt.. Oftast vid 3-tiden. Hände aldrig innan graviditeten. Är i v 9

• Tex

Samma här, är i vecka nio och har i flera veckor vaknat varje natt, vissa nätter flera gånger. Det är nog bara att vänja sig. Brukar försöka låta bli att tända ljuset på toa så somnar man om lättare sen.

• Liten blir stor

Jajamensan!! Jag är supertrött hela tiden. För på natten vaknar jag av att jag är kissnödig och MÅSTE gå upp och kissa. Och gör jag det (vilket jag måste annars spricker jag) då blir jag superhungrig...yiippiee det var den natten de...så e det varje natt.. och då äter jag ändå innan jag lägger mig. Sen vaknar jag sju varje morgon av hunger..å kissnödig Igen!!!

• linus

Ja, har vart upp minst en gg per natt sen v8.

Många säger att jag ska vara glad att det inte är mer än 1-3 gg per natt men jag är sååååååå trött nu efter 29 veckors nattkissande!

linus v 37.

• SaraMi

Oja..känner igen det..är i vecka 17,oftast vaknar jag runt 4 tiden och hinner knappt på toa...ibland:)..nåja det går ju över,vaknar oxå tidigt...men jag blir supertrött runt 11 tiden *suck*

• Någon

Jag vaknar bara någon enstaka gång av att jag är kissnödig. Dock sover jag extremt oroligt nu för tiden, och vaknar ofta av någon sorts orolighetskänsla istället. Resultatet blir i och för sig det samma - att jag är trött hela tiden på dagarna. Någon som känner igen sig?

• ia2004

oh ja... visst är det jobbigt att vakna mitt i natten för några ynka droppar... *suck* tyvärr avtar det inte heller... är i v 28.... MEN man kan ju alltid hoppas på att få sova varannan natt... *ler*

• musli

hmm... är i v. 12 och har de senaste veckorna varit uppe MINST två gånger per natt och kissat... är riiiiktigt less på att inte få sova en hel natt igenom... sen vaknar jag inte före halv elva heller... *gäsp*

• elinina

jo då det problemet hade jag med... kunde få gå upp mellan 5-7ggr ibland i natten...
    men lugn, ju längre du kommer i din graviditet, ju mindre spring blir det (av nån anledning) för att sen på slutet bli som i början...

• lillamagen

V 26.
    Kissar i snitt 4 grr per natt

• Ebbiz

Vecka 22 här. Kissar 1-2 ggr varje natt, suck! *Trött*

• qwerty

Är i v 27 och springer på WC 2-4 ggr per natt. Så har det varit sedan början av grav. Sån tur är somnar jag om lätt igen.

• smurfan73

Jag är i v 12 nu å vaknar c 3 ggr/natt och får gå på toa *suckar* Detta har jag gjort sen v 9 ungefär =)

• lolltroll

Ville bara säga grattis och det blir säkert värre
    Uppe i snitt 3-4 gånger per natt, känns som man ska spricka och sen kommer det knappt något...

/Lolltroll v 33

• coffee

Här är en som springer i vanliga fall oxå... när jag blev gravid blev det värre, 4-5 gånger per natt fram till runt vecka 15. Sen har det varit 2-3 gånger per natt fram till förra veckan. Nu är jag nere i 1-2 gånger per natt och hör på den här: EN NATT FÖRRA VECKAN FICK JAG SOVA HELA NATTEN!!

/coffee som går in i vecka 26 i morrn

Svar på tråden Vaknar på natten............