• Iorlover

Hur knyter man en rosett på bandet till dopklänningen?

??Hjälp snabbt!

• Svar på tråden Hur knyter man en rosett på bandet till dopklänningen?
  • Iorlover

Hallå! Snälla, sitter här o försöker?

• cissilisa

Jag hade nog gjort som början till en vanlig rosett, dvs knut. Sen vikt BÅDA snörena (i stället för den ena som man brukar) och knytit en vanlig knut.
    Då blir den oftast rakare än en vanlig rosett!

Lyckla till!

• Alfelina

Jag knöt ingen rosett utan la banden omlott och sydde fast en såndär ros, i tyg på bandens mitt. Jag satte tre på rad. Jag tyckte jag aldrig fick till ngn snygg rosett. Hoppas du förstår vad jag menar

• Bommebo

Jag tog mitt band o klippte av en bit (beroende på hur stor rosett du vill ha) sydde i hop ändarna så jag fick som ett armband ungefär. Tryckte i hop bandet på mitten och la det långa bandet bakom, lika långt band på varje sida sedan fäste jag det med ett tunnare (smalare) band i samma färg på mitten. Sydde i hop. på baksidan o fäste med en på klänningen med en knapp.

Det var jätteenkelt o rosetten blir jättefin när banden hänger bakom själva knuten. Tyvärr är jag inte så bra på att förklara men om du vill ha närmare beskrivning så ska jag försöka mig på det. Eller om du vill ha en bild så kan jag skicka en sån.

Lycka till!!

~ain´t mom happy, nobody´s happy~
  • Iorlover

Åh, bild vore super! Ingen som vet en bra sida på en beskrivning?

• Bommebo
    IMG_1637.JPG Klicka på bilden om du vill ha den större. Hoppas att den hjälper!
  • Iorlover

Åh!!! Fin ju! Om jag bara kunde få till det. Har inga symöjligheter där jag är nu....hittade en bild på andra fina med.

• Iorlover

bra det där gick då, haha. Jag ger upp!

• Bommebo

jättefin bild ..... det går ju inte alltid som man tänkt sig....

• Iorlover

ASGARV! Nej, idag är det verkligen en sån dag!

• Fru AF

Det finns även i barnklädbutiker färdiga band jättefina kostar ca 69 kr vad går bara band på om man köper i sytillbehörsbutik?

• Iorlover

Köpte färdiga till slut. Jättefina! Var ungefär samma peng.

Svar på tråden Hur knyter man en rosett på bandet till dopklänningen?