Fler som har strålande värk i benen särskillt då ni ska sova?
Jag får som strålande värk från skinkorna och ner i hela benen. Någon som har något tips på vad man kan göra åt detta?
Jag får som strålande värk från skinkorna och ner i hela benen. Någon som har något tips på vad man kan göra åt detta?
Restles legs?? Det har jag lidit av sedan min förra graviditet. Blir inte av med de iheller!!!
Jag kan inte göra någonting, bara spralla med benen. Tur ingen ser!!
Hej! Jag har samma sympton som dig, gravid i vecka 31 och kan inte sova på nätterna pga myrkrypningar, kramp, ont i fötterna och benen på natten. Min barnmoska rekommenderade mig attt ta magnesium i tablettform (överdosering är ofarligt, det kissar man ut) Det är ofta magnesiumbrist man lider av, något som 70 % av alla gravid (äldra och diabetiker likaså) lider brist av.
Jag har redan nu efter två dagar blivit bättre, sedan har jag stödstrumpor på mig i vämen. Olidligt men ack vad bra det är!
Hälsningar Å
Strålande värk från skinkorna ner i benen låter som ishcias, vilket gör jätteont men är tyvärr vanligt bland gravida. Prata med din bm. Har för mig att det kan hänga ihop med foglossningsbesvär.
Nej fy säg inte så! Förlossningsbessvär alltså... Men precisera gärna vad du menar? På vilket vis kan detta påverka förlossningen?
FOGlossning!
På mig strålar det ner i höfter och ben, håller med Anna B att det nog har med foglossning att göra. För min del är det iaf så, den har blivit mkt värre, och efter det har smärtan ner i benen kommit..
VGHB: Bra att du redan är bättre! Tänkte bara informera att det ofta är svårt att få kroppen att ta upp magnesium i tablettform.
Ofta funkar bäst att t ex öka intag av livsmedel som innehåller mera magnesium, t ex rågbröd.