• nelle87

Föda på Skellefteå BB

Nån här som vill dela med sej av sina erfarenheter? Börjar va dags snart så de skulle va kul å höra vad ni tycker om personalen t.ex...Eller om det var mkt folk inne och födde samtidigt osv..

• Svar på tråden Föda på Skellefteå BB
  • pissypopi

hej hej!
    Jag födde på Skellefteå BB, jag tyckte det var jättemysigt.
    Personalen var jättegullig. De lät oss vara i fred de vi ville men var in nån gång då och då och kollade läget. Detta var efter förlossningen.

Under förlossningen så hade vi en barnmorskestudent med så det var hela tiden nån där.

Vi födde mitt i vintern. Så vi var den enda förlossningen som de hade den dan.
    Och på avdelningen så var vi totalt 4 par...

I vigselringen står det 060916 *Fru Åhlefors*
  • Prinsessan Malin

Jag födde min lilla flicka den 28/7 alltså förra veckan på Skellefteå BB, och jag är mycket nöjd med personalen. Vi fick en jättebra och trevlig Bm under förlossningen. Men det tråkig var att det var så många där samtidigt som oss, vi fick ligga på Gyn och dela rum med ett annat par, men det gick jättebra ändå.

• nelle87

Okej, hoppas de inte är alltför mkt folk då jag ska in..

• Prinsessan Malin

nelle87: När är du beräknad??

• nelle87

idag! känns tyvärr inte som hon har tänkt komma ut närmaste dagarna men....

• Prinsessan Malin

Aha, är det ditt första??

• Peda

oj..ja..Det var som andra himlen Jag var så fruktansvärt rädd under hela tiden och det var jätte jobbigt att bara vara på BB.. är så sjukhus rädd! Men personalen som är enligt mej änglar utan vingar gjorde vistelsen till ett bra minne. Dom är helt fantastiska. Dom var mitt ljus i tunneln!

• nelle87

Prinsessan Malin, japp de är första..

Peda, det låter jättebra de ju va skönt att du kände dej trygg...de är ju de största som händer i ens liv så de skulle ju va synd om man får dåliga minnen pga dålig personal

• Lillhjärtat04

Jag tyckte att personalen va helt underbar...efteråt i alla fall

Men sen så låg vi ju inte kvar på BB speciellt länge...födda Alicia 11.02 o åkte hem dagen efter vid 11...så hon va just precis 24 timmar

Har du tänkt stanna kvar ett par dagar eller har du tänkt ha BB-hemvård?

• turia

Vad oroar du dig för med vistelsen på bb?
    Skriv ner det med bm, så får bb personalen reda på dina önskemål o orosmoln.

Jag tyckte det va toppen på bb, födde mitt andra barn för snart 3 v där. god service, duktig kunnig personal(men man får sålla de säger olika saker ibland) maten mumsig(man e ju hur hungrig som helst o så får man gå o ta sig)- skönt slippa laga hemma

• joplin

Skellefteå BB är verkligen toppen, enligt mig i alla fall. Jag kände mig trygg med alla de barnmorskor jag hann med(4 st)och läkare (3 st) som jag träffade under min förlossning. Även efter förlossningen funkade allt perfekt. Vi hade dessutom turen att föda när det var lite folk där vilket kanske ledde till att de hade mer tid.

• nelle87

Jag vill helst åka hem så fort som möjligt. Fast alla försöker övertala mej att stanna så länge jag får...Men vi får väl se!

Jag oroar mej inte för nånting precis. Eller ja man ha väl hört att vissa bm kan va lite otrevliga mot unga mammor. Men jag har iallfall inte hört nåt om det här i Skellefteå så de är jag inte heller speciellt orolig för..

• pissypopi

nelle87:
    om jag vore du så skulle jag stanna.
    Vi åkte hem efter ca 1½ dygn och vi ångrar att vi åkte hem så tidigt.
    Kände att vi borde ha passat på när vi ändå var där!

I vigselringen står det 060916 *Fru Åhlefors*
  • Trulle

Jag måste nog tyvärr säga att jag har tyvärr inte samma fina minne därifrån. Förlossningen gick superbra och då tyckte jag att personalen var kanon. Däremot sen på BB när det strulade med amningen så var det inte roligt. Dom ryckte och slet i mina bröst utan att fråga. Dom krävde att få vara med vid varje amning för att se att han sög rätt (vilket inte ens var problemet... han ville inte alls) Jag blev tokstressad och ingen frågade hur jag ville ha det utan dom körde över mig hela tiden. Skulle det krångla på nått vis stå på dig mer än jag gjorde. Det kommer du inte att ångra!!

• Trulle

Jag måste nog tyvärr säga att jag har tyvärr inte samma fina minne därifrån. Förlossningen gick superbra och då tyckte jag att personalen var kanon. Däremot sen på BB när det strulade med amningen så var det inte roligt. Dom ryckte och slet i mina bröst utan att fråga. Dom krävde att få vara med vid varje amning för att se att han sög rätt (vilket inte ens var problemet... han ville inte alls) Jag blev tokstressad och ingen frågade hur jag ville ha det utan dom körde över mig hela tiden. Skulle det krångla på nått vis stå på dig mer än jag gjorde. Det kommer du inte att ångra!!

• nelle87

Trulle: usch då, lät ju inge kul alls..Hmm jag är dessutom så feg och dålig på att stå på mej...Får väl hoppas det blir bra ändå.
    Nä jag vill faktiskt inte stanna mer än högst 2 dygn. Kanske finns dom som trivs me att bli omhändertagna där, men jag skulle nog må bäst av att få va hemma..Sån är jag...

• Tatanja

Hej!
    Jag fick min dotter den 8:e september 2005.
    Vi trivdes jätte bra på BB i Skellefteå! Vi låg där sammanlagt i en vecka på grund av tidig vatten avgång och sen så fick lillan gulsot..!
    Personalen är supertrevliga och hjälper en med vad man vill!
    Det är i alla fall den uppfattningen jag fick!

Svar på tråden Föda på Skellefteå BB