• Wyrm

Erfarenheter av Förlossningen/BB på Sundsvalls sjukhus.

Eftersom jag ska föda där så är jag nyfiken på vad de som har fött där tycker om stället. Vill ni dela med er av era erfarenheter?

Placerade denna fråga i Vänta barn-forumet först men kom på att jag kanske får fler svar här

//J v. 38+5

• Svar på tråden Erfarenheter av Förlossningen/BB på Sundsvalls sjukhus.
  • Villebusen

Hej jag har fött på sundsvalls sjukhus. Förlossningens nackdelar är att det är två rum. Ett undersökningsrum när man kommer in och är man tillräckligt öppen får man flyttas till förlossningsrummet. All personal gillar det inte och vill få till en ombyggnad.
    Jag hade trevlig personal och så.
    BB det jag reagerade på att alla mammor fick olika hjälp. En mamma som låg tvärs över korridoren fick köpa egna blöjor medans andra fick från bb. En del fick donerad mjölk medans andra fick börja med ersättning. Har du fler frågor skriv i min gb=) lycka till

• Tvillingmamma80

Jag har fött där och jag tyckte det var helt ok. Nu fick ju jag extra tillsyn hela tiden för att jag skulle föda två. Så det var ju full beredskap hela tiden. Det var ju hur många sköterskor som helst inne på förlossningssalen där jag iochförsig inte var jättelänge för att jag fick förlösas me akut kejsarsnitt, tyvärr. Men det gick oxå bra. Fast det inte blev som man tänkt sig. Men alla var alltså hur gulliga som helst.

• Wyrm

Låter positivt i alla fall =)

Fler erfarenheter?

• pernixxon

Jag fick barn nyligen och tycker att Förlossningens personal var helt underbara och förlossningen gick bra. BB personalen var oxå bra, Jag är mkt nöjd med min vecka där.
    Men det jobbar alltid någon/några sur rävar på avdelningar men dom bryr man sig inte i.

• Mrs Roxby

Hej!

Födde också på Sundsvalls sjukhus och jag kan bara säga TOPPEN BETYG!!! Alla var så otroligt gulliga och hjälpsamma.
    De BM ( hade två då den ena gick av sitt pass) var super trevliga och mycket mycket duktiga.

Min upplevelse var helt underbar tack vare dessa människor och ska jag föda igen så är det garanterat där jag vill föda =)

Hade 2 bm som sagt dessutom så var det en sköterska där som tränade inför att bli en BM och hon var lika go hon vilken peppning jag fick utav dom alla och hela tiden så sa dom vad duktigt jag var etc.

Efter att lilla Anna var född så frågade dom om vi ville ha fika och vi sa naturligtvis jätte gärna =) Efter 5 minuter kommer en BM in med en bricka fullproppad med smarriga smurgåsar och te samt kaffe och varm choklad!

Jag har alla deras namn uppskrivna om du vill veta vad dom hette =)

Bätter BB kan man nog inte hitta hihihi

Kram och lycka till =)

• willis mamma

Jag födde på Sundsvalls sjukhus för ett år sedan. Är supernöjd med förlossningen hade en jätte bra barnmorska. Det ändå jag kommer att skriva ner på min förlossningsplan till nästa gång är att jag villatt de ska berätta mer för mig vad som händer. Jag vill ha kontroll....men det är sådant som du kan skriva ner i förlossningsplanen för det jag hade skrivit ner tog de verkligen hänsyn till. JAG ÄR GANSKA NÖJD MED bb TIDEN MEN JAG ANSER ATT DET HADE KUNNAT VARA BÄTTRE. jAG KÄNDE ATT JAG FICK KLARA MIG GANSKA MYCKET SJÄLV OCH DE VAR DÅLIGA PÅ ATT INFORMERA (OJ DÅ åter till små bokstäver) Tex hade min son mycket gulsot och jag fick order att vänta på mitt rum till läkaren skulle komma och titta på honom kl 10. Jag väntade hela dagen på att han skulle komma men han kom inte och det var ingen som sa något till mig förrän jag frågade. Jag vet inte om det berodde på att de hade mycket att göra just då jag låg där eller inte. Det var fullt på bb då jag var där. I det stora hela så är jag nöjd men du ska inte vara rädd för att fråga. Har du mycket eftervärkar som jag hade så fråga efter alvedon för det blev inte jag erbjuden. Låg två dygn och hade ont (fattade inte att det var eftervärkar) innan någon sa att man kunde få alvedon. Som sagt säg till och fråga om du undrar något. Lycka till

• Maluna

Har fått mina två äldsta i Sundsvall och den yngsta på ett annat BB. Nu flyttade vi mitt i den senaste graviditeten, men jag hade nog önskat att jag hade bott kvar om det bara skulle ha att göra med BB.

De var helt otroliga! Jätte goa´och lugna. Nu fick ju jag erfarenhet av flera olika bm eftersom jag var där två gånger. visst finns det alltid nåt rötägg, men överlag var de toppen.

Du kan vara fullkomligt lugn. Du får en mycket omtänksam, lugn och kompetent personal.

Lycka till!!

Svar på tråden Erfarenheter av Förlossningen/BB på Sundsvalls sjukhus.