• Utopia

Tvestjärtar överallt!!!!!!!

Ja insekterna alltså. Är det nåns hus/lägenhet som blivit invaderat av tvestjärtar?! Vi hittar dem överallt hemma. Höll en natt på att dricka vatten med en tvestjärt i som stått på nattduksbordet och nu nyss hällde jag MJÖLK, från kyskåpet ja, i kaffet som jag som tur var hann se innehöll ett sånt djur! *ööörk* *spysmiley*

Och det värsta av allt, i morse sa min son "det var nåt svart där i" (flingorna med mjölk - samma mjölkpaket jag hällde ifrån nyss) och sen ville han inte ha mer. TÄNK om han också hade en sån i där som han kanske åt upp! Jag höll på att springa till toan och kräkas av bara tanken på om det var så, jag känner mig hemsk att jag inte lyckades se den *får kväljningar* Stackars honom! Får se om han kommer äta flingor i morgon igen

Bygger de här bo nånstans inne som kan man tänkas lyckas leta upp och ta kål på eller? Har nån varit med om nåt sånt? Jag har nästan aldrig i mitt liv ens SETT såna där tvestjärtar. Nu finns de överallt. Vad händer?!

• Svar på tråden Tvestjärtar överallt!!!!!!!
  • abnocto

Det verkar vara tvestjärt år i år för vi har massor överallt.

• Pumbaalina

Vi har också många. Urrrk!

• Glass

Vi har också ovanligt många tvesjärtar i år.
    Vi upptäckte att de gillar att ramla ner i akvariet under natten, så nu låter vi det stå öppet och så fiskar vi upp de döda på morgonen sen

• Utopia

Nja, invanderade och invaderade, allt är relativt. Det ligger inte drivor direkt Men här brukar spindlar annars finnas överallt, maffiga sådana också. Men jag tror knappt jag sett en spindel här i år, inne alltså. Istället finns de här tvestjärtarna.

Wellpapp säger du Mortricia? Hm. Undrar var vi har det. Vi har ett litet hål på ovansidan av kyskåpsdörren, ett par cm djupt. Där brukar vi se den här delade stjärten på de sticka upp. De gillar det där hålet, de passar precis däri, och när vi försöker rycka ut en kryper den lite längre in så vi inte får tag på den.

• 5 barnsmamman

vi har också mycket av  tvestjärt i förtältet.vi kom till husvagnen igår för att ställa in lite torrvaror + drick till kräftskivan nästa vecka och det var fult i förtältet jag kände att jag inte ville vara kvar i husvagnen och vi ska dit helgen så man får väl jaga  tvestjärt då

• Enía

Tvestjärt eller "Örnastört" som det ibland kallas på Skånska har invaderat min postlåda.
    Varje gång jag tar posten kommer det 10 st med.
    Grannen måste ha roligt om han såg hur jag skriker och slänger med posten varje dag.
    Jag har provat med RADAR i postlådan utan resultat!

• Pyris

Funderade på det också häromdagen.
    Varenda sak jag lyfter på, så nog är det en tvestjärt där.

Getingar o tvestjärtarnas år i år.

Svar på tråden Tvestjärtar överallt!!!!!!!