• Nötkaka

Bilder på fönstersmyg

Ohhh. vi skall göra fönster smyg och vi behöver SE hur de ser ut...
    * hur långt ut de skall sticka ut?
     * Hur tjocka är de etc?
    Snälla ni som har fönster utan fönsterfoder dvs med enbart fönstersmyg - har ni lust att visa hur de ser ut

• Svar på tråden Bilder på fönstersmyg
  • Nötkaka

Joonas:
    ohhh vilket härligt hem.

Som som dina fönster ser ut. Har ni trälister (smygare) där överhuvudtaget?
    Sp skulle vi också vilja ha det men hur skall ni göra om ni vill tapetsera en dag?
    För ni verkar inte ha någon kant som sticker ut och då har ni ingenstans att lägga tapeten mot ...förstår du vad jag menar?

Sen undrar jag hur ni har gjort med kablarna under plasmaskärmen?

Jättefint!!!!!!!!!!!

• Joonas

Nej vi ville inte ha några träsmygar alls. Vi har microlitat alla väggar och kommer aldrig att tapetsera. Målar bara! Annars kan man ju tapetsera i smygen också om man vill!

När vi byggde huset så la vi in rör för allt kablage. Just bakom tvn ligger ett stort ventilationsrör så att alla kablar kan dras upp och ner Fiffigt va?

Var glad! (fast du är svensk)
  • Nötkaka

Tack Joonas för ditt svar. Ventialtionsröret är ju en kanonidé!

Microlitat säger du...ja då skall vi ta reda på vad det är . Kanonbra tips! Och sååååååå läckert!

• Joonas

Ok! Microlit är en sorts väv... hmmm... nej mer som en fiberduk... som man sätter upp på väggarna i stället för tapet! Som ger ett lite mjukare intryck än om man målar direkt på väggen!

Var glad! (fast du är svensk)
  • Nötkaka
    Joonas:
    Nu behöver vi ytterligare mer hjälp från dig. sorry om jag tjatar men nu har vi pratat med vår snickare (min mans styvpappa) och när vi berättade det du sa, så ville han veta detaljer. Vad har du under microliten? Gipsskivor eller vad? Har du något (hörn)stöd i metall?

Tusen tack för din hjälp Joonas!
Svar på tråden Bilder på fönstersmyg