Arbetsterapeuter - vad tjänar ni?
Hej!
Finns det några arbetsterapeuter här på FL, och vad har ni isåfall för månadslön!? *nyfiken*
//Blivande AT
Hej!
Finns det några arbetsterapeuter här på FL, och vad har ni isåfall för månadslön!? *nyfiken*
//Blivande AT
En kompis till mig jobbar som AT i äldreomsorgen i Stockholm, hon tjänar cirka 26 000 kronor/ månad.
Jag jobbar med arbetslivsinriktad rehabilitering i en mindre kommun i Småland och tjänar 22500 kr/mån. Har jobbat på två andra ställen tidigare, har jobbat som arb.ter i 3,5 år. Jag kan säga att det lönar sig att flytta från utbildningsorten! :)Storstäderna har ju förstås högre löner (men där är ju oxå dyrare att leva och bo).
Min mamma är arbetsterapeut, hon har ca 25 år i yrket och 3årig utbildning till det men tjänar bara 16 500 innan skatt. I GBG. chefen säger att hon ska vara jättenöjd. det är hennes slutlön.
Nu jobbar jag inte som AT längre men jag gjorde det för ett år sedan.. Fick då 19500/månad och det var dåligt betalt! Så mycket slit och i en liten håla där dom verkligen borde "belöna" dom som jobbar där.. Jag slutade eftersom jag fick barn men jag ville ju verkligen inte komma tillbaka heller delvis med tanke på pengarna.. AT ska verkligen få bra lön för dom gör ett stort arbete!
Nu arbetar jag som vårdare på ett serviceboende för utvecklingsstörda personer och jag tjänar nästan lika bra som när jag jobbade som AT.. Dessutom är det här jobbet mycket roligare än det jag gjorde som AT.. Synd bara att man har en massa studieskulder.. Men jag belönas iaf för min utbildning på mitt nuvarande jobb!