• Mithera

Inflyttningspresent - TIPS mottages tacksamt!

Vi ska till ett par kompisar som flyttat till hus (nybyggt) i vintras. Det är första gången vi ska dit så en inflyttningspresent är väl på sin plats. Frågan är bara vad? Vad ger man till ett par i 40-års åldern - dom har ju redan allt .

Snälla, hjälp mig med idéer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-05 11:00:07:
    Nu är det fixat! Det blev en klematis med grå kruka. Blev mycket uppskattat . Tack för era tips!

• Svar på tråden Inflyttningspresent - TIPS mottages tacksamt!
  • längtare

Doftljus av lite lyxigare karaktär, handgjord tvål och annat lukta gott...

hmm...funderar vidare..

• Ulli

Personlig brevlåda
    Namnskylt
    Bricka med fina ljus
    Ett träd till trädgården
    En full picknickkorg
    Belysning till trädgården
    Vet inte riktigt prisklassen det gäller.

• Ekorrfamiljen

Vinställ med en flaska lite finare vin kanske?
    Badkorg med alla lyxiga tillbehör (om de har badkar.)
    Prenumeration på inredningsmagazin?
    Presentkort på snöskottning i vinter.

**Ekorren med Tin -95, Troll -96 och Vendel -06**
  • Nyfiken gul
    en korg fylld med diverse.. varför inte satsa på ett tema? tex trädgård o ge arbetshandskar, fröer, verktyg, mindre trädgårdsfigurer, en tidning för trädgårdar osv... ett träd att plantera i trädgården tex ett fruktträd? En dörrskylt som det står välkommen på?En dörrmatta till hallennog för att dom har allt, men dom kanske faktiskt behöver byta ut saker hemma som känns ofräscha i ett nytt hus, köp ett fint set med lakan tex...
  • Mithera

TACK för superbra tips! Ska konferara med maken och se vad han tycker...

• abnocto

Är själv i 40-årsålder och nybliven husägare så jag läste denna tråd med förtjusning. Vissa av er hoppas jag inte kommer på besök med tanke på förslag på presenter men alla är som sagt olika Det har ju också betydelse om det är första huset eller inte.

JAg skulle INTE vilja ha:
    ljus o tvål, definitivt inte om de doftar
    Prydnadssaker (skulle kunna tänka mig en liten personlig tavla i så fall)
    Lakan (vi har i alla fall massor)
    En inomhusväxt med kruka (krukor har man alltid massor)
    Dukar (har man ofta massor)
    Biobiljetter (får man gratis från alla möjliga håll så vi hinner inte ens använda upp våra)

JAg skulle kunna tänka mig:
    namnskylt (kan man sätta både på dörr eller brevlåda om man nu redan har en redan)
    Växter till trädgården
    En full picknickkorg (tänk att få slippa laga mat någongång, även om det regnar kan man ta den vid TV en kväll)
    Fånig soldriven belysning till trädgården
    "Trädgårdstomte" (vet dock att min karl inte skulle bli glad av det)
    Prenumeration på heminredningstidning (mycket bra förslag, kolla bara så att ägaren inte redan har)
    Vin går alltid hem (även om min karl inte dricker kan jag göra det. Fast det är en tråkig present)
    Hemgjord sylt o saft o fikabröd (om man inte gör själv)
    Trädgårdsredskap (gäller främst om man inte haft hus tidigare. Det kan vara allt från kratta, spade, småredskap. snöskyffel)
    Borste till trappen (om man har en trapp. Det kan vara en sådan där liten som man säljer på marknader man kan få text på)
    En korg fylld med diverse som Nufiken Gul förelog låter toppen (Ta en hink istället för det behöver man alltid som husägare)
    Två teaterbiljetter (kulturell borde man vara)

Detta är lite förslag ur min synvinkel. Alla människor har ju olika intressen och vissa kanske skulle älska ljus medan jag har lagret fullt. HAr de något speciellt intresse så spinn vidare på det. Är det ny trädgård så köp något dit. Är det nytt kök bör man veta färg om man t.ex ska köpa nya kökshanddukar, underlägg eller värmeskydd.

• Mithera

Har funderat lite och även tittat runt i butiker, men det jag alltid kommer tillbaka till är någon växt att ha ute (gillar dom den inte kan dom ju alltid låta den självdö ). Ska kolla på plantagen idag. Tack igen för tips!

• Ekorrfamiljen
    Vindruvsplantor brukar vara ett säkert kort. (Lätt att ta död på om man inte vill ha den. )
    **Ekorren med Tin -95, Troll -96 och Vendel -06**
Svar på tråden Inflyttningspresent - TIPS mottages tacksamt!