• CaMi

Knakar någonstans (kan det vara i bäckenet?)

Jag kan höra rätt ofta hur det som knakar till lite någonstans i kroppen i magtrakten eller nedanför. Ljudet är som lite svårt att lokalisera. Flört Min fundering är om någon annan har upplevt samma sak. Och vad 17 är det som knakar?!

• Svar på tråden Knakar någonstans (kan det vara i bäckenet?)
  • linhen

Är det första barnet??

När jag födde min son fick svanskotan sig en knäck och den har börjat klicka lite igen...

• Norahs mamma

Kan det vara bebisens leder som knakar?
    förra gången och nu knakar det från magen ibland...

Men det kan även vara bäckenet som låter

• CaMi

Tack för svaren. Har nu fått höra från flera håll att det kan vara pyrets leder som knakar. Vad häftigt! Då jag sa att det kanske är pyret som låter trodde jag ju inte att det faktiskt kunde vara så!

• milimina

på mej är det absolut bebisen som knakar det låter som ett litet knäpp under vatten, och kommer ofta precis innan jag känner att han rör på sej

• Sandra88

För mig knakar det också.. Det är värst om jag har suttit lr legat still ett tag, då bara brakar det! Och det är bäckenet lr blygdbenet som låter.

• lill linda 82

på mig knakar det oxå... fast det är inte bäbisens leder för de vet jag hur de låter men jag tror det är antingen blygdbenet el höftkulorna på mig el nåt liknande så säger klick tx då jag vänder mig i sängen. Gör inte alls ont men låter riktigt hemskt!

• milimina

alltså jag knakar ju också en massa, speciellt i bäckenet pga foglossning. men det här är nåt helt annat, ett väldigt speciellt ljud, och om jag sitter alldeles stilla själv så är det ju inte jag som låter

• lill linda 82

ja sitter man stilla så är det ju bäbis som knakar..
    håller faktist med om liknelsen, det låter som ett klick ungefär som då vattnet går då lederna låter på dem..

• kalaskulan

På mig är det bäckenet som knakar. Smäller till ordentligt ibland. Oftast när jag ändrar ställning, reser mig eller böjer mig.... Gör inte särskilt ont men är otroligt obehagligt....

• missMikis

Både min bebis leder knakar ibland i magen,det kommer ett högt ljud så man nästan blir lite rädd =)
    och nu har även mitt bäcken börjat å knaka de senaste dagarna!

så knakeliknak.. jobbigt för bebis o inte kunna sträcka ut sig,inte´konstigt om det blir lite stelt ibland =) hehe

missmikis Bf 21/8
Svar på tråden Knakar någonstans (kan det vara i bäckenet?)