• MadameX

min bästa vän och min man flörtar

Min man och min bästa vän flörtar med varandra. Det har pågått i ett par års tid. Jag har skällt mycket på min man och sagt åt honom att sluta. Jag har inte sagt något till min kompis eftersom jag inte tycker att det har varit så allvarligt, utan att det har varit jag som övertolkat deras vänskapliga ton. MEN i lördags såg jag att min man smekte hennes ben på ett sätt som inte kan tolkas som vänskapligt. Hon flyttade sig inte. Mycket alkohol var inblandat i bilden. På söndagen ställde jag till ett jävla liv och skällde även på min kompis och berättade att jag under ett par års tid har märkt vad som hänt. Men hon blev helt chockad! "Vadå, det har väl aldrig varit något, i så fall är det han som har problem!" Min man har istället reagerat väldigt ångerfullt. Jag är så jävla arg och förvirrad. Vem ska jag tro på, vem kan jag lita på? Jag vill inte förlora vare sig min man som jag har två barn med eller min kompis. Egentligen har ju ingenting hänt förutom lite smek på benet. Men jag mår så jävla dåligt av det här. Hur kunde dem? Jag mår illa när jag tänker på det. VAD SKA JAG GÖRA???

• Svar på tråden min bästa vän och min man flörtar
  • Aiwendil

Hjälp... ja du... jag skulle bli skitförbannad... precis som du!

Skrik och gorma och få ur dig all ilska...annars kommer du ju bara ha det inom dig hela tiden.
    Kräv ordentliga svar... men du..
    Om hon flirtar med din man...är hon verkligen en kompis att ha då

Kunde du inte avläsa i hennes ord om hon ljög eller inte!?

Usch vad tråkigt... vet inte riktigt hur jag kan hjälpa dig...
    Många kramar i allafall.. och prata med din man.
    Det får han faktiskt stå ut med... att du kommer tjata och gnälla..
    Det är ju han som satt sig i den sitsen...

• delifi2

om du känt din man längre än din kompis så lita på honom, har var ju ångerfull iaf, medans hon inte förstod nåt.
    hon kanske e d flörtiga typen å kanske inte als tolkar d som en flört utan vänskap fast ho inte fattar att andra blir sårade.
    hon verkade chokad ju så säg till henne vad du känner å se om hon gör något åt d

• Anonym

Hej!

Jag har varit/är i precis samma situation som du.
    Fast här är det inte min sambo som "flörtar" utan min närmsta kompis.

Hon säger att *pip* är helt perfekt och en sån kille som honom skulle man ha. Ibland när hon ringer och jag svarar, då kan hon fråga efter honom?
    Tycker det verkar lustigt, dom umgås ju aldrig utan mig och har alltså inte ett så bra kompisförhållande.

Ibörjan av September tog det priset och jag valde att typ sluta umgås med henne.
    Jag och min sambo satt på banken och skulle göra klart med lån osv. Då ringer hans mobil tre gånger på rad och jag ser att det är "min kompis".
    Vi skrattade och undrade varför hon ringde eftersom hon visste att vi skulle vara på möte på banken just den tiden. Skrattade även och sa "oj om hon ringer tre gånger till din(min sambos) mobil, undrar hur många missade samtal vi har på min och på telefon hemma då.

Sedan när jag kommer hem o kollar telefonerna så ser jag att hon inte ringt alls.....nej, då ringer hon min kille.

Sorry att det blev OT.....men jag behöver oxå råd.

• annica72

Utan att helt skuldbelägga vare sig din man eller din kompis, så tycker jag nog att det vore rätt att sluta umgås med kompisen. Jag vet själv man kan få en såndär flirtig relation med någon, en kompis partner, någon på jobbet... Det enda raka är att försöka undvika den människan och din man mår nog själv bättre av att slippa träffa din kompis.

Jag är medveten om att jag kanske får det att låta som att din man inte har någon egen vilja eller egen skuld i det som hände, men det är inte så jag menar. Jag tycker bara att det är dumt att utsätta sig för känslomässigt riskabla situationer.

• annica72

Hmm, såg just att det gäller din bästa kompis. Det blir ju så mycket svårare då. Stackars dig. Hoppas att de skärper sig!!

• Meli

Uasch, stackars dig. Vill bara säga att du inte överreagerar, det är inte ok att bete sig så.

jag tycker itne att hon är en riktig kompis.

Stannar det med detta kan du förmodligen örlåta din man...ni har ju mycket på spel, men det får ju inte upprepas.

Men kompisen....jag hade nog inte känt det som någotn jag ville anförtro mig åt mer...

kramar

• Lilla Mimmi

dumpa din SÅ KALLADE VÄN.. verkar inte vara nått att ha!? inte killen heller kanske.. men jag vet inte...?

• Anonym

Det ar alltid sa himla ratt och saga att man ska dumpa personer hit o dit.. Det ar ju aldrig sa himla enkelt IRL.

Det ar helt ratt att du protesterar, skriker och harjar, for sant dar ska inte ske!!! De personerna ar tva st du litar pa och som tillhor din narmaste omgivning. Det blir ju som de sviker dig nar de gor sa har! Din kompis vet nog vad det handlar om aven fast hon fornekar for dig!! Man marker ratt latt om en person flortar med en eller inte!! Hon kan inte forsvara sig med att det bara ar din pojkvan som har problem. Ar hon en riktig kompis sa satter hon granser for vad hon tillater eller inte!!
    Personligen skulle jag inte lita pa dom bada hadanefter nar ni umgas tillsammans.. Tyvarr har jag inte sa mkt rad annars o ge dig!! Men det viktigaste ar att du markerar att du INTE accepterar laget! Och ar din pojkvan och din basta van nagorlunda radda om er relation sa slutar dom omedelbart med det dar!!

Jag ar livradd for det du just rakat ut for... Och det pga tidigare erfarenheter med en basta kompis (pa den tiden) och ett par ex.. Jag vet ju att det ar i mitt huvud denna radsla finns och bygger inte pa att nat har hant i mitt nuvarande forhallande. Men jag ar alltid otroligt vaksam pa hur min kille och mina kompisar pratar med varann osv. Verkligen jobbigt!!

• Anonym

latt skulle det vara och inte ratt...

• Anonym

Vilken situation..Vet bara att jag INTE hade tillåtit något sådant över huvud taget!! Varför kan inte din man bara sluta upp med det där, han borde ju kunna säga ifrån om det är hon som är "på", när han dessutom vet hur lessen och sårad du blir! Helt otroligt från min synvinkel sett, hade min sambo betett sig så hade han åkt illa kvickt!!
    Hoppas det ordnar sig för dig, och säg att du inte tolererar detta mer och säg hur dåligt du mår...Hoppas han förstår då..

Svar på tråden min bästa vän och min man flörtar