självsvält!! kontrollbehov!!
Skiit! Jag vet inte hur jag ska börja, men jag är rädd för att hamna i anorexiträsket. Hade lite problem i 15-års åldern då jag slutade äta, blev mager osv. Jag tog mig ur det själv och har mått bra fram tills nu (är 26 år)
Nu blev jag mamma för fyra veckor sedan. Innan graviditeten vägde jag cirka 55 kg (är 165 cm), alltså helt normalt!! Nu fyra veckor efter förlossningen väger jag 50 kg. Jag ammar och vet att jag borde äta mer, men varför gör jag inte det?? Jag har börjat väga mig oftare och känner mig nöjd varje gång jag har gått ner mer. Jag äter frukost, lunch och middag. Jag äter godsaker tillsammans med sambon, familj osv. Men jag har ett otroligt kontrollbehov. Ingen i min omgivning vet ...
Har berättat lite för min sambo, men jag har inte vågat vara tillräckligt tydlig. Jag har berättat att jag har svårt att äta mer nu när jag behöver mer ... Jag har altid varit smal/normalviktig, har inte haft bulimi men tidigare varit underviktig pga av självsvält ...
Blir så arg på mig själv. Varför ska jag hålla på så här?? Jag vet att jag äter för lite och minskar cirka 1 kg per vecka ... Jag är lycklig tillsammans med min sambo och vår bebis. Är rädd för att jag ska sabba allt!!