• desi

Ni utan halsmandlar - behöver svar

jag opererade bort mina mandlar för ett årsen - har inte haft ont i halsen eller varit direkt sjuk.

Men nu - känns som jag har halsfluss fast jag e svullen längre ner i halsen och helt öm o har ont när jag sväljer - och e helt matt i kroppen...

nån som vart med om d när ni inte haft era mandlar kvar??
    alla jag känner som inga mandlar har kvar har inte haft ont i halsen sen dom tog bort dom ..

har ring öra näsa hals- hon sa chockande asså e du svullen .. fick en tid redan idg fast hon ingen tid hade kvar och att om jag fick svårt att svälja mitt saliv eller svårt att andas skulle jag direkt in till akuten .. hmm lite scary e d !!!
    Stolt Mamma till Moa Grace
  • Svar på tråden Ni utan halsmandlar - behöver svar
  • HelenW

Hej hej, jag har tagit bort mina halsmandlar för länge sen, och jag har när jag blir sjuk att de sväller upp i min hals och de blir som ett sår, så ibland känns de som om jag har massa blod i halsen, vilket jag inte har, men attans så ont de gör..tappar oftast rösten också och de brukar kännas som om man har halsfluss, men jag hoppas verkligen att du kommer må bättre snart, för de är inge skönt, förstår hur de känns för dig. sköt om dig! krya på dig kramar

• Caylinn83

HALSFLUSS KOMMER TROTS BORTTAGNING AV MANDLARNA!......

Fick det själv 2 ggr på 2 månader.. då satte sig svullnaden enormt mkt i den där dingelgrejen
    Gjorde förbaskat ont..

• desi

hallsfluss ska man inte kunna få när man tagit bort dom det pga av det jag bla. som jag tat bort mina ..

min dotter har haft streptokocker .. - så hon har ju antagligen smittat mig.. men d e verkligen svulletlängre ner i halsen .. känns som jag har en klump därnere..

jag mår rent ut sagt baj .. !!! ont överallt i nacken och huvudet och resten av kroppen ..

oj .. blir lite mkt klaga tycka synd om mig själv nu

• HelenW

du har all rätt att klaga för de gör ont, tycker nästan att man har ondare i halsen när man inte har halsmandlar. kram!

• HelenW

du har all rätt att klaga för de gör ont, tycker nästan att man har ondare i halsen när man inte har halsmandlar. kram!

• HelenW

• desi
    har nog aldrig vart sjuk på sommaren .. får väl se va dom säger sen på¨sjukhuset!
  • JohannaAxelsson

När jag får halsfluss så sätter det sig direkt på mina lymfkörtlar som finns runt hals o nacke(i hela kroppen egentligen) men det är mest märkbart där och runt halsen är det som jag får ont. Tog bort mina mandlar när jag var 6 år(20 år sen) och har haft halsfluss några gånger på dessa 20 åren. Kan vara så att det är dina lymfkörtlar som du känner då de blir svullna vid en infektion

• desi
    kan kanske stämma - då jag hr ont i hela nacken och upp i huvdet .. e så rädd att d sätter sig på lungorna oxå .. de vill jag helst slippa
  • JohannaAxelsson

Ang lungorna tror jag inte du behöver oroa dig för men det gör jädrigt ont när man inga mandlar har och då känns det oftast så som du beskriver det

• desi
    hej - d va strepokocker i halsen .. d va en redig halsinfektion..
    usch d va vidrigt han tryckte ner en liten spegel i halsen för att kunna se..
    fick pencellin.
    så hoppas d blir bättre .. tat panodil kännde mig redan bättre med d .. men d va 3 tim. och börjar bli lite matt i kroppen igen .. Tack för svaren kram dea
  • Hallonröd

Jag har också haft halsfluss fast mandlarna är borta. Tog bort dom när jag var 6 år. Efter det har jag nästan aldrig haft ont i halsen...MEN fick halsfluss för 2 ½ år sen...jäklar vad ont jag hade...har aldrig varit med om nåt liknande Tack gode gud för penicilin säger jag bara

Du får krya på dig desi

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • shelale

jag har haft halsfluss flera ggr sen jag opererat bort mina mandlar!

• desi
    hallonröd- tack!!! ja o panodilen hjälper oxå .. väldigt skönt.. =)
Svar på tråden Ni utan halsmandlar - behöver svar