Silikon eller latexnapp??
Ja, vad är skillnaden? Har hört att en av dem ska vara "farligare" än den andra, i synnerhet om barnet börjar bita i den. Stämmer det?
Ja, vad är skillnaden? Har hört att en av dem ska vara "farligare" än den andra, i synnerhet om barnet börjar bita i den. Stämmer det?
silikon är farligare än latex om man får i sig det
var inte alla i latex förr?
Fattar inte vad som är bäst egentligen
Vet inte om silikon är farligare än latex, men tydligen ska silikon vara lättare att bita sönder äm Latex. Latex är segare, mjukare och allt som oftast gul/brunt till färgen.
jo..men varför görs det så många i silikon om latex är bättre???
Hmmm, bra fråga...
blandar ihop dem.. men den gulaktiga som min dotter förövrigt tar blir efter ett tag uttänjd när barnet suger på den och de kan torka men om man byter ofta så ska det va OK
Hmm...hade de gula till sonen när han var liten (han ratade de genomskinliga, de var för hårda, plastiga). Nu när han är äldre tar han båda, men de gula blir snabbare sönderbitna/torkar måste bytas oftare, medan de genomskinliga är mycket tåligare. Men, man måste se vad barnet tar för något. Sedan får man prova sig fram vad gäller formen också (rund, platt, uppnäst).
Då jag var inlagd med min son på barn, så sa dom att silikon är bättre.
Latexet "förstoras", så barnen kan bli van att ha en monsternapp i munnen och tar då inga nya nappar.. Medan silikonet står kvar på samma storlek..
Dom sa då oxå att det är mest ekonomiskt att köpa silikonnappar, för dom behöver man inte byta lika snabbt som latex, eftersom då latexnappar växer rätt snabbt..
Först då kollade jag på sonens nappar mot en ny o upptäckte monsterskillnaden
Som tur är så tog sonen en ny napp ändå