• johandra

Bästa babyvakten??

Hej alla föräldrar!

Vi ska alldeles snart flytta till hus och kommer då få behov av en babyvakt..Har läst lite olika tester mm men det är så himla svårt att få nån uppfattning...

Vad har ni för några och varför tycker ni dom är bra?? Vad kostar dom??

Tacksam för all hjälp vi kan få

Stolt mamma till Ella 060309
  • Svar på tråden Bästa babyvakten??
  • Ipomea

Jag har en med kamera.. Toppen att även kunna se vad som händer!
    Inte riktigt vad du frågade, men jag ville bara tipsa om andra barnvakter åxå.

• johandra

Ipomea: Kör ni vanlig web-kamera då eller?? Hur funkar det egentligen, behöver inte kameran ljus?

Och alla tips på olika varianter tas emot med glädje

• Ipomea

Det är en barnvakt med kamera, med IR så det kan vara becksvart i rummet. Sen ser och hör vi honom i monitorn med en liten LCD skärm. Bilden blir svart/vit då det är IR påslaget, annars färg. Monitorn slås igång när babyn låter nåt, eller så kan den vara på hela tiden. Vi använder den varje kväll. Toppen när vi är ute och åker båt åxå.

• Anna B

Vi har walkie talkies istället av märket Cobra. Fungerar utmärkt (Det låter i vår ände när sonen låter. Det är en särskild inställning som gör att man inte behöver trycka in någon knapp för att göra sig hörd).

Vad du än väljer, se till att båda enheter går att använda med batterier och inte bara nätström.

• mian75

Vi köpte en walkie-talkie Hoffer 103 med babyvaktsfunktion på Harald Nyborg för 300 kr. Då ingick även laddare och uppladdningsbara batterier.

Har fungerat toppen!

• mickz

Tips: Fråga alltid säljaren om man kan använda babyvakten utomhus. De flesta klarar inte av att vara ute när de är väldigt fuktigt eller regnar. Kolla hur känslig babyvakten är för störande föremål (vissa klarar inte av att sända förbi en tunn vägg).

• johandra

Tackar för tipset

Fler som vill dela med sig av sina erfarenheter?? Gärna märke och pris och kanske inköpsställen...

• johandra

Fler svar??

Måste ju vara massor här inne som använder såna här ju

Lite mer hjälp tack!

• mickz

Jag har en doro BM35 med två walkie talkies. Hade först en NOVA (den som fått bäst i test) men ja tyckte den va värdelös fungerade inte från bilen å ut. Och då vi är en väldigt motorintresserad familj är de ett krav att den ska fungera från bilen. (och nej ja lämnar inte min bäbis i bilen då ja handlar men då det är -30 och vi är på isbanan är de skönt att han kan få sova i en varm bil i stället för ute i vagn)
    De som e positivt me doro är
    *lång räckvidd (3km)
    *har walkie talkie funktion (sen när min lilla prins blivit lite störra kan ja säga att mamma kom snart)
    *de följer med en nätdriven monitor som alltid kan stå vid sängen (man behöver inte bli orolig att batteriet ta slu)
    *enkel att förstå sig på (lätt att byta kanal å ta bort vox funktionen)
    *de följer med battrier å laddare

Negativt...ha inte kommit på nå än

ett till litet plus är att de är en liten ficklampa på dem riktigt bra då de e bäcksvart kan man "tjuvkika" på skrutt

• johandra

Ok tack mickz

Jag är lite allergisk mot Doro som märke men jag ska kolla in den hehe...

• mammatillpojkar

först hade vi en walki talki från harald nyborg mend en fungerade inte alls.. fick pengarna tillbaka och köpte en för 250 kronor från clas ohlsson, den är KANON, vi hör t.o.m när grannen klipper gräset och hundar skäller ute på gården genom babyvakaren.. :)

• Naimiez

Clas Ohlson komradio.....samma sak fast inte så fräck.....billigare och BÄTTRE!

Svar på tråden Bästa babyvakten??