• Anonym (saknad...)

sånger till begravning

jag har förlorat min älskade lillebror. Önskar få tips om passande låtar till begravningen. Han var 20 år och lyssnade mycket på musik (rock/pop) så det skulle vara fint med något man vet att han gillade. Begravningen är i kyrkan och ev. kommer en solosångare.

• Svar på tråden sånger till begravning
  • Kakan83

Beklagar sorgen. Det är aldrig roligt att förlora sina nära och kära.
    jag förlorade min älskade farmor i februari. På hennes begravning spelades "u raise me up" på violin. Otroligt vackert. Den är en fin låt med en underbar text. Vet inte vem som har gjort originalet, men westlife har gjort en cover på den.
    Ta väl hand om dig.
    /Kakan

• KarolinaF

Håll mitt hjärta - Björn Skifs
    Mot okända hav - Marie Fredriksson
    Som en bro över mörka vatten - Mejram
    Himlen är oskyldigt blå - Ted Gärdestad
    Min kärlek - Shirley Clamp

Jag arbetar som sångerska och de här sångerna har jag sjungit på begravning för unga personer. Det finns ju också en klassisk, Blott en dag, ett ögonblick i sänder. Behöver du noter tror jag att jag har alla de här i pdf format som jag kan maila.

Jag är så ledsen för dig och familjens skull.

PS You raise me up... tror det är Josh Gruben.

• sabbadabbado

Beklagar sorgen. på min dotters begravning (15 år) spelade vi de här:

Aldrig ska jag sluta älska dig
    Astrologen med Magnus Uggla
    Goodbye my lover med James Blunt
    Långsamt farväl med LIsa Nilsson
    Takeabow med Madonna.

Hoppas det kan va till någon hjälp. Känner verkligen med er

• Mjukis82

Beklagar förlusten av din bror...

På Isabelles bergravning hade vi

Jag fick låna en ängel - Shirley Clamp
    Tears in heaven - Eric Clapton (vi hade dock en annan version som är gjord av Gregorian, väldigt pampig och fin)
    Mio min Mio

två andra låtar som jag tycker är fina som jag lyssnar mycket på är:
    När kärleken föds - Shirley Clamp
    Jag vill alltid älska - Carola