• Anonym

Elaka svägerskor

Har två inte jätte snälla svägerskor.
    Ställer upp och hjälper dom när de vill ha hjälp, de kan ringa och be om hjälp och annat. Deras barn får fina presenter när de fyller år mm.

Nu till det jag blir så ledsen över. Då mina ohc sambonsbarn fyller år får dom bara "billiga" skit saker i present. Typ sånt man kan hitta på Överskottsbolaget mm. saker som går sönder bara man tittar på dom.
      Nu ska vi på bröllop i september då ena systern gifter sig. Vi skall trycka upp sång häften för henne och hon har skrivit lite om alla gäster. Det står tre positiva egenskaper om alla utom mig. På mig har hon bara skrivit en enda mening och den är rent elak. Blev så ledsen när jag läste det och mår så dåligt.

Min sambo vill inte säga något och jag klarar inte av att göra det, kan inte prata med min svärmor heller eftersom hon avgudar sina döttrar.

Läste upp det som stod om alla gästerna för min mamma och hon tyckte det var otroligt taskigt skrivet. Känner mig så ledsen och osugen på att gå på hennes möhippa eller bröllopsfest.

• Svar på tråden Elaka svägerskor
  • Joonas

Hmmm... tror att du antingen får tala om för henne vad du tycker. Hon kanske jkan förklara för dig vad hon menar med texten på sånghäftena. Kanske är det ett missförstånd. Annars får du väl helt enkelt låta bli att gå p möhippan. Ingen kan väl tvinga dig. Hur som helst ska man aldrig tillåta att någon trampar på en. Känner man som du kan man alltid göra något åt det!

Var glad! (fast du är svensk)
  • memlis

Nej men fy 17 va elakt! Jag tror tyvärr det enda rätta är att ställa henne mot väggen och fråga vad det egentligen betyder...

• mamma glad

Kan du inte ändra meningen i häftet innan du kopierar det och skriva 5 jättebra saker om dig själv . Skämtåsido, jag förstår att du blir ledsen och tappar lusten att gå på möhippan. Tyvärr är nog det ända du kan göra att prata med henne, det är svårt att hålla masken och trippa på tå för familjen. Har själv vart där och svägerskorna får man ju leva med...
    Lycka till, jag håller på dig

• jenny23

Haha ditt liv låter som min.
    Jag har också två styken svägerskor, en snäll som jag kommer överens med o en som behöver vård, hon är helt sjuck går inte ens att beskriva.

Den elaka har jag bryttit kontakt med för två år sen jag vill inte se henne o kommer aldrig förlåta henne.Men det är det bästa varför ska jag ha människor i mitt liv som gör mig bara ont!Samma sak med presenter de köper sina närmaste värsta presenterna o till mig o min snälla svägerska bara skit typ grejer för 10 spän o jag överdriver inte, medans vi köper grejer till deras barn för hundratals kr.

Stå på dig vissa dig aldrig svag .

Romina o Enrico mammas allt.
  • Anonym

Min sambo säger bara till mig att det inte är något att bry sig om och att jag ska bita ihop och stå ut de få tillfällen vi ses. Men det känns så dumt om folk ska tro att jag är så där som hon skrivit att jag "...dum mot barn". Vill verkligen inte någon som jag inte ens känner och som jag kanske ska sitta bredvid hela festen ska tro att jag skulle vara elak emot barn. Har ju tre barn som jag älskar och jag jobbar som lärare.

Alla som känner mig vet ju att jag älskar barn. Felet jag gjort är att jag inte accepterat att ena svägerkans son får peta min bebis i ögonen, sparka eller trampa på honom. Men felet är att enligt ena svägerskan ska man inte säga något till hennes barn.

Kanske jag som är knäpp, men jag har super svårt att tillåta en 3åring helt som han vill. Då han slår på mina barn, säger de aldrig någonsin något. då han knuffar omkull vår tv åring säger mamman bara oj krockade ni! Fast både hon och jag och svärmor såg att han gick fram och puttade omkull min lilla dotter.

Kanske gnällig, men jag mår inte super bra för tillfället.

• Anonym (förundrad)

Jag tycker det är konstigt att din sambo inte gör något när något så elakt ska läsas upp inför flertalet personer på ett bröllop. Det känns svagt av honom att inte ställa upp för dig i en sådan situation.

• Anonym

Tack för gulliga svar och jag känner mig lite lite mindre deppig. Känner att jag inte är helt fel ute som blir lite besviken på min sambo. Men jag vet att han är jätte rädd för att hamna i konflikt med någon i hans familj. vet inte varför, men jag antar att han bara är rädd.
      Så då vill han hellre att jag står ut.

• Anonym

Vad du än gör, hjälp dem inte med något mer vad gäller bröllopet. Det kommer du bara ångra. Är man för snäll finns det risk att man inget får tillbaka... tyvärr. Och som det verkar så uppskattar de ju inte dig ens. Ta inte sån skit! Stå på dig.

• prickelina

säg att ni inte tänker trycka upp häftena till henne om det ska stå taskiga saker om dig i. Då kan hon minsan hitta nån annan som hjälper henne.

och börja köpa billare saker till henne när hon fyller år!!!

• Axelina

Jag tycker inte du och din man ska gå på bröllopet. Ställ ultimatum att få bli behandlad som alla de andra (dvs 3 snälla saker om dig med). Ställer inte mannen upp på dig så är han lika dum som hon!
    Du har mina sympatier!

Svar på tråden Elaka svägerskor