• elvis1

vattniga flytningar..

Hej! Har ett par dagar haft lite flytningar som ser ut som vatten, är lite orolig att jag läcker. Har nästan inte haft nåt idag, men jag har känt molande mensvärk och lite ilningar som kommer och går. Inte mkt ont och jag har haft det från och till hela graviditeten. Men nu blir jag orolig för minsta lilla.. Jag har pratat med flera barnmorskor och dom tror bara de e flytningar. Fick en tid till läkare på onsdag men de känns så långt dit. Behöver jag oroa mig?..

• Svar på tråden vattniga flytningar..
  • MallanFrallan

Det är jätte vanligt med vattniga flytningar när man är gravid!
    dom brukar säga att man ska ta på en binda och fyller man en sån då kan det vara vatten så om din BM säger att du inte behöver oroa dig så är det nog ingen fara!Men skulle det bli mer kan du ju ringa för säkerhetsskull!!

Lycka till!

• Sandra88

Precis samma här! Det kommer nått som ser ut som vatten och luktar nått speciellt. Pratade med min bm om det också och hon trodde det var normalt.. Har också hört att man kan läcka urin mot slutet. Har funderat på om det är urin som kommer ur mig för när det torkar så blir det gul-aktigt. Har också molande mensvärk känner av det varje dag, blir starkare och starkare.

• annah75

I vilken vecka är du i?

Jag har haft flytningar under hela graviditeten men de har blivit vattnigare nu på slutet och enl BM är det helt normalt & enbart positivt då det beror på att livmodertappen mjukar upp sig inför förlossningen....

Hört många som tror att vattnet gått men där det har visat sig "bara" vara jättevattniga flytningar...

• elvis1

Är bara i v18 än så hoppas inte de beror på att livmodertappen mjuknar.. Kan de sätta igång så tidigt? Kan man stoppa de isf? Känner ju bäbisen hela tiden så den verkar ju må bra..

• elvis1

Var på gyn igår och kollade ändå, och allt såg bra ut!Bara flytningar.. Skönt att få de bekräftat. Kan slappna av bättre nu!

• Morrizz

annah75 och TS - jag fick plötsligt vattenavgång i torsdagskväll (är i v.39) - det kom rejält med vad jag trodde var fostervatten (har varit gravid 3 ggr förut så är inte nybörjare).
    Vi fick åka in, jag hade värkar och allt såg bra ut, men tydligen så hade vattnet inte gått utan just som du skriver var det en väldigt vattnig flytning jag hade. Har aldrig upplevt detta tidigare så jag var ganska förvånad.
    Man upplever alltid något nytt för varje gång man är gravid .

Svar på tråden vattniga flytningar..