• Tvåbarnsmamma79

Hur mycket blöder man efter förlossningen?

Hej!
    Har en liten undran...
    Hur mycket blöder man egentligen efter förlossningen?Är det typ som när man har mens?Eller ännu mer?Är lite orolig...Räcker en "vanlig" binda?
    Kanske en dum fråga,men det är nåt jag tänkt på ett tag nu.vet inte vilka bindor man ska köpa ju?
    Nån som vill/kan svara?
    Kram,Sandra

• Svar på tråden Hur mycket blöder man efter förlossningen?
  • Mia o Simon

Direkt efter förlossningen blöder man en hel del. Jag fick bindor där, stora som barnblöjor. De hade jag i ca 2dgr, sen så kunde man ta riktigt rejäla nattbindor som man fick på bb. hade med mig nattbindor själv, men de behövde jag aldrig använda på bb. Först efter nån vecka hemma började jag använda mina. Är helt säker på att du får de där riktigt stora som behövs i början..

• MagdalenaTheQueen

Jag använde typ två stora bindor på bb, sen såna förlossningsbindor som fanns på avd, dagen efter förlossningen åkte vi hem och jag laddade upp med always bindor i olika storlekar, började med största goodnight tror jag den heter...sen får man ju byta ofta, dels för att det kommer mkt men oxå för att minska risken för infektioner. efter en vecka eller så använde jag always light som är blandning binda/trosskydd...nu räcker det med trosskydd ( tre veckor efter)

• willis mamma

Det beror ju helt på hur livmodern drar ihop sig. jag blödde mycket i ett par veckor. Det finns bindor på BB och dom är stora som riktiga blöjor ungefär. Jag hade köpt riktigt stora bindor men det räkte inte med köp med dig iallafall så att du har

• Gafsan

Jag fick en (1) rejäl "blöja" på förlossningen, men sedan flyttade jag till patienthotell och då fick man stå för det själv. Jag hade med apotekets nattbindor - de är ju rejäla - men de kändes ungefär lika tillräckliga som trosskydd första dygnen tyckte jag Det är ju olika hur mycket man blöder men satsa på en ordenlig nattbinda första tiden tycker jag.

• Hannisen

Jag tog med mej bindor (blöjor) hem från bb.. använde dem ganska länge 3-4 dar sen körde jag med nattbindor ett tag...

• mandala

Precis som de andra här skriver så använde jag bbs bindor/blöjor när jag var där. Jag hade köpt nattbindor att ha sen när jag kom hem men dem använde jag inte mycket för det kändes så obekvämt. Jag körde på med vanliga tunna libress med vingar och bytte ofta istället.

Jag blödde i 6 veckor. Massor de första dagarna sen blev det mindre o mindre, som mens sen det sista var mer som färgade flytningar och lite mer flytningar än i normala fall.

• skidan

Blev snittad och behövde bara använda trosskydd. De lyckades väl torka ur mig bra antar jag

Svar på tråden Hur mycket blöder man efter förlossningen?