• flickan85

piercing i läppen, några frågor.

Hej!

Jag funderar på att skaffa en piercing i läppen. Någon som har erfarenhet kanske kan ge svar på någon av mina frågor. Säga vad ni tycker så att säga. Jag läser alla inlägg =)

*Passar en läpp piercing vem som helst? Eller är det snyggast om man har en viss stil som t.ex. goth?
    *Är det snyggast/bekvämast att ha den på mitten eller på sidan av munnen?
    *Och hur tycker ni det fungerar att kyssas med en sådan?
    * Är det jobbigt att ha den i när man äter, vänjer man sig?

• Svar på tråden piercing i läppen, några frågor.
  • Felicia6

Hej hej
    Jag har haft min piercing i läppen sedan år -97, så i 9 år nu

Jag har min på sidan av läppen, en liten "Plopp"..

Kyssas, det märks inte.. jag är så van så jag tänker inte på det.. Samma sak med ätandet, det tänker jag inte heller på..

Ibland kan folk råstirra på mig läääänge.. o jag sitter o funderar på om jag har nån matfläck lr nåt i ansiktet.. sen kommer det:
    "Gjorde det inte ont att pierca sig där"... Så då har jag glömt bort att jag har piercingen

Angående stilen.. Jag har ingen viss stil.. o jag har en liten liten plopp, så den bara ska vara en liten detalj i ansiktet, och inte ta över ansiktet.. tror inte man behöver va nån speciell stil

060812 blir jag fru till världens underbaraste!
  • MansonDust

*Passar en läpp piercing vem som helst? Eller är det snyggast om man har en viss stil som t.ex. goth?

- Jag personligen tycker att det är snyggast på nån med en viss stil. Men det beror också MYCKET på personens utseende. Vissa passar inte alls och andra passar perfekt i det.

*Är det snyggast/bekvämast att ha den på mitten eller på sidan av munnen?

- Det vet jag inte. Min sitter i mitten och jag märker bara av den när jag äter glass på strut. Kommer glass där då.

*Och hur tycker ni det fungerar att kyssas med en sådan?

- Som jag skrev, jag märker bara av den när jag äter glass på strut. *S*

* Är det jobbigt att ha den i när man äter, vänjer man sig?

- Se ovan.

• MansonDust

Felicia6> Haha, ja nu sist jag låg på förlossningen satt BM på huk framför mej och tittade. Och sa sen 'Hur får man dit den ?' fast det var om min tjurring. Men ändå. Där låg jag och tänkte på helt andra saker, hehe.

• flickan85

Till Felicia6

Tack så mycket för ditt svar =)
    Fick svar på sågott som alla frågor på några sekunder =D

Har du någon koll på hur mycket det kostar att göra? Och hur länge brukar det ta innan den läker?

• Felicia6

Mansondust, hahhaa, Ja, folk verkar tänka på piercingarna mer än dom som faktiskt äger dom

TS. Glömde säga.. jag piercade mig inte "på riktigt"... Jag gick o tog hål i läppen med en sån "pistol" som man tar hål i öronen med.. Så ska du göra det, gör det på riktigt

• Ninizen

Jag hade min i mitten. Dock ingen ring. Bara en plopp. Gick bra att kyssas, men den luktade illa tyckte jag. Lite känslig för dofter kanske.Samlades kanske bakterier där när man ätit, även om man var noga och "tvättade". Jag har absolut ingen goth-stil och tyckte det var skitsnyggt. Det är dock 10 år sedan. Folk glodde som sjutton

• Felicia6

flickan85, som sagt, jag gjorde det inte på "riktigt":..
    Så det kanske mansondust har mer koll på

• flickan85

Till MansonDust, Tack så mycket för ditt svar också =)

• flickan85

Tack Ninizen

och tack Felicia6 igen. Jo jag hade tänkt gå till någon som får göra det ordentligt! =)

• MansonDust

Jag piercade mej med kanyl hemma hos en kompis.

• MansonDust

Men resten är gjorda på en studio.

• Felicia6

haha, mansondust, haha, då kanske du inte heller är den bästa att fråga om det

Flickan85, det är bra.. du ska inte göra som vi andra som inte kan göra det ordentligt

• flickan85

Okej. Jag kan tänka mig att det är billigast att göra det själv.
    Fast jag känner ingen som gör det,och jag skulle nog inte våga ta risken, jag går nog hellre till en erfaren piercingställe. Är för feg för att ta onödig risker =p

• flickan85

Jo, Hade någon koll på vad det kan kosta på ett ungefär? =)

• Felicia6

flickan85, då jag gjorde det,så hade det inte hunnit bli "poppis" i min stad.. Och jag fick reda på att en av affärerna som sålde smycken o tog hål i öronen på folk, även gjorde i läppen.. så jag gick te henne.. Hade jag gjort det idag, så hade jag självklart gjort det ordentligt

Jag kan tex inte ha vanliga piercingsmycken, för jag har för smalt hål o vill inte utvidga det (ont jue ) Så jag har ett vanligt öronsmycke i läppen..
    (ett som jag har haft i läppen sen jag köpte det naturligtvis)

• flickan85

Till Felicia6

Ah okej. tack ändå =)

• MamsenJ

tunga kostade i alla fall ca 350 kronor för mig hos studio. kan väl inte vara så mycket dyrare/billigare med läppen. och det går skitfort när de gör det. smycket är i på bara någon sekund!

• MamsenJ

smycket är i EFTER bara någon sekund är nog bättre förklarat

• flickan85

Till MamsenJ

Okej. tack =)

Blödde det mycker för er? och hade ni ont några dagar, eller veckor efteråt? Kan ju vara bra att veta*ler*. Läste om någon som hade blött länge, lite avskräckande.

Svar på tråden piercing i läppen, några frågor.