• Gravilda

Hedvig - trendnamn?

Gjorde en sökning på namnet Hedvig och läste att någon tyckte det var väldigt mycket "trendnamn". Vad tycker ni alla? Är det verkligen så "trendigt"? Så himla många barn är det ju inte som får namnet...

Och så är jag såklart nyfiken på vad ni tycker om namnet. Själv tycker jag det är jättefint men jag tål att höra alla åsikter

• Svar på tråden Hedvig - trendnamn?
  • SC o EP

Jag tycker att det är ett jättefint namn!
    Känner inget barn (inberäknat barnen på förskolan) som heter så.

• angelmouse

Hedvig är ett bra namn, har en liten släkting, 4,5 år, som heter det. Tycker inte det varkar vara ett trendnamn just nu.

• nda

Jag tycker det är gulligt. Har jobbat på fsk i över 6 år och har inte haft en enda Hedvig så så vanligt kan det ju inte vara...

• Idun

Min bästis när jag var liten hette Hedvig, så jag tycker det är jättefint!

• Ginko

Jag känner ett par stycken Hedvig men bara en av dem är barn. Gulligt namn tycker jag! Hedda är väl däremot lite mer poppis... eller?

• Alveline

Hedvig är ett jättesött namn En dagiskompis till min son heter det

• Babette

Harry Potters uggla heter Hedvig =)

• Rubia

Gulligt namn! Känner en liten Hedvig på 5 år men annars är det magert. Kolla på SCB:s hemsida hur många som har det som förnamn.

• Flutterby

Hedvig är ett bra namn tycker jag, men så älskade jag barnprogrammet "Från A-Ö" när jag var liten.

• Despinetta

Vi har Hedvig högst upp på listan över tjejnamn. Det är ett kaxigt namn tycker jag, gillar det jättemycket! Bra val!

Svar på tråden Hedvig - trendnamn?