• Anonym

Munsår och graviditet???

Hej!
    Någon som haft problem med munsår när ni blivit gravida??

• Svar på tråden Munsår och graviditet???
  • Catte

Jaaaag, hade 3 st för ett tag sedan som bara bubblade upp.... känner mig så ful och äcklig när jag har dom. Har provat anti och det funkar bra bara om man är snabb och smörjer in vid första stickning. Sen kom jag på att det kanske inte var så bra att använda när jag är gravid men eftersom jag inte fått tillbaka igen så avvaktar jag med att fråga doktorn. Har du också problem?

• Melinda

Ja, jag har haft problem nu under jul...:((
    Fick mina första problem med munsår för första gången i somras. Verkligen jätte jobbigt, blommar upp om och om igen.. Hoppas det inte blir värre nu under hela graviditeten...
    Mitt har börjat satt sig på ögonlocken också, så ja funderar på att söka läkarhjälp. Har läst att det är direkt farligt för ögonen......så e det hemskt jobbigt också.
    Det värsta är att man inte just får någon hjälp alls för läkarna tycker att det är "små krämpor" å viftar bort det....:(

• Leonesse

jag har haft problem med munsår av o till och fick en riktig herpesutbrott i början när jag fick reda på att jag var gravid, pga hormonkarusellen i kroppen. Sen hade jag inget alls under hela graviditeten, men så fort sonen kommit ut och kroppen fick en ny hormonkarusell så fick jag ett riktigt utbrott igen, och även på ena ögonlocket.... grät många salta tårar över detta då jag verkligen, som ni, lider av dessa dumma blåsor... använder vectavir för att det är det enda som fungerar på mig. De andra salvorna hjälper inte längre.... Så ni är inte ensamma! = )

Kram

• Majsan70

På munnen kan ma använda honung med stor framgång. TAr bort det onda o får bort munsåret på mycket kortare tid än alla munsårs salvor.

Jag har provat alla möjliga salvor o även fårr penicillin en gång. Men honung var det som gjorde susen för mig.

• Anonym

Jag har alltid haft dessa munsår av och till, vänjer mig ALDRIG! Nu har jag haft problem de senaste veckorna de bara ploppar upp nya hela tiden...och som ni andra säger så känner man sig verkligen inte på topp när de är där och pickar och ömmar

Misstänker nu att jag ev kan vara gravid och undrar om detta är orsaken. Annars brukar det oftast finnas någon orsak till mina blåsor, som stress, oro, solning etc....men denna ggr har jag verkligen inget att skylla på...möjligtvis graviditet då...

• sofia23

har oxå fått munsår på sista tiden.....brukar använda lite anti och zinkpasta....

• Mia W

Usch vad det är trist med munsår!!! Känner mig superful! Kände det kliade lite i morse och redan nu är det gigantiskt!

Funderar över om fotvårtor också kan komma igång pga hormonkarusellen? Har inte haft fotvårtor sedan jag var i förskoleåldern, men nästan samtidigt som jag testade positivt i höstas fick jag en superstor, hård, ond vårta på stortån som jag inte blivit av med förrän förra veckan!

Svar på tråden Munsår och graviditet???