• smurfpinglan

Trött på folk som vägrar flytta sig på stan!

Ja, idag var man på stan och nog 17 slutar
    dagen med att man blir irriterad!
    Folk bara vägrar att flytta på sig, tydligen går
    det någon syndrome här att man absolut inte får vara artig
    och flytta på sig. Som idag då står det en jäkla massa folk
    och snackar utanför utgångarna så man komer inte ut,
    någon står och bolmar rök och jag vill naturligtvis komma ut idag, ber vänligen om de kan flytta sig så jag kommer ut och det var ju inte poppulärt!
    Gick sedan utmed väggen och då möts man av en jäkla massa människor som bara måste gå just där trotts att de har hela jävla gågatan för sig, men jag som kommer fullpackad med barnvagn ska behöva tvär stanna och springa 20 meter åt sidan för ett par " babes" som är fullt så upptagan att spänna på sig bakom glasögona!
    Grrrr nu är jag riktigt sur, likaså i affärer folk kan aldrig flytta på sig, ska alltid blockera gångar och när man vill förbi är man en riktig pain in the ass.
    Jag är glad att jag trotts värme och hormoner fortfarande är någorlunda lugn som inte går efter folks hälsenor när de beteer sig så nonchalant.
    Är det bara jag som upplever detta ibland?
    Nu menar inte jag att folk ska flytta sig för att jag ör jag utan att man kan visa ömsesidig respekt till varandra och flytta sig.

Med risk för påhopp så ber jag er vänligen läsa vad jag skriver och inte märka ord!

• Svar på tråden Trött på folk som vägrar flytta sig på stan!
  • FinaLina

Håller verkligen med dig!
    Tycker att folk borde kunna förstå att det inte är lika lätt att kryssa bland folk när man har barnvagn som om man går utan.
    Retade mig på det emellanåt när jag bara hade ett barn men varje gång vi är ute och går nu när man har syskonvagnen som knappt går att svänga med över huvud taget.

• sanndris

Jag kör på dom!!!!!
    Och sen så klart ber om ursäkt (fast jag inte menar det) men då flyttar dom på sig...
    Elak, ja visst!!

(MEN, så klart om jag har sagt ursäkta o ingen bryr sig, jag kör inte runt oprovocerat o mejar ner folk... )

• smurfpinglan
    haha får fan ta o börja med det, eller skaffa taggiga spettsar på vagnen då lär de springa!
  • FinaLina

Jag brukar faktiskt också köra på folk som står i vägen, men då brukar de säga "oj, förlåt" och då brukar jag muttra surt "ingen fara" utan att jag tänker på det. Varför säger man så automatiskt fast men är skitsur över att de stod i vägen?

• smurfpinglan

för att man är så jävla snäll. slut med det nästa gång lär d få höra.

• educated ninja

fäst en plog (snöplogs plog) i fören på barnvagnen

• Lilanthe

Jag har märkt att i den här stan, så stannar folk med barnvagnar mitt i gången i affären, så ingen annan kommer förbi, och står där en stund. De är också väldigt irriterande.

• smurfpinglan

och min tråd handlade om?

• Lilanthe

Samma sak.

Lite otrevlig du:)

• Hallonröd
    sanndris skrev 2006-08-05 13:24:05 följande:
    Jag kör på dom!!!!!Och sen så klart ber om ursäkt (fast jag inte menar det) men då flyttar dom på sig...Elak, ja visst!!(MEN, så klart om jag har sagt ursäkta o ingen bryr sig, jag kör inte runt oprovocerat o mejar ner folk... )
    Det brukar jag med göra...för att de ska förstå att de står ivägen... Men brukar be om ursäkt när jag gjort det...och får en ursäkt tillbaka för att de stått ivägen
    Men ibland så blänger folk bara och då ber jag inte om ursäkt utan säger bara att de får skylla sig själv.

Klart att folk ska få stå och prata osv. men man kan ju faktiskt ställa sig åt sidan...
Svar på tråden Trött på folk som vägrar flytta sig på stan!