Ont vid Nysning
Jag är gravid i vecka 14+6. Har under några veckors tid känt att när jag nyser så gör det ibland ont nere i magen, det spänner till. Någon mer som känt så??
Jag är gravid i vecka 14+6. Har under några veckors tid känt att när jag nyser så gör det ibland ont nere i magen, det spänner till. Någon mer som känt så??
jag känner det om jag ligger raklång på rygg eller står rakt upp, när jag nyser. kan hugga till ordentligt, försök att krypa ihop lite vid nysningen så gör det inte lika ont, inte för mig iallafall. Men det har med muskler och ligament att göra. inget farligt bara obehagligt.
Nä man är väl bara ovan vid allt konstigt som händer i kroppen så man kan bli lite nervös ibl. Då är det inte bara jag som känner av det iaf
Jag får också ont vid nysning. Har också märkt av att om jag kryper ihop lite så gör det inte lika ont. Gissade till mig att det hade med ligament och grejjer och göra. Bra att det inte är farligt iaf.
Mitt tips är ligamenten. Mina gillar inte att man nyser, hostar eller skrattar med magen utsträckt. Jag måste krypa ihop lite innan
Jag får lägga på minnet att krypa ihop nästa gång innan nysning och hosta! =)
Har tyckt så synd om bebisen varje gång jag nyser. Måste spänna magmusklerna innan och då känns det som om bebisen säkert också känner av det. "Stackars bebis" brukar jag säga då. Det har blivit en kul grej här hemma för nu säger även min man "stackars bebis" när han nyser!
Jag fick det igår!! det gjorde jätteont nere på vänster sida.
Jag trodde jag skulle falla ihop till en liten hög på golvet.
Nästa gång det hände så tryckte jag på det stället som gjorde ont samtidigt som jag nös..funkade lite!!
Har också haft jätteont när jag nyser, speciellt om jag legat på rygg eller stått upp. Ett tips är att om man ligger ner och känner att en nysning är på väg, vänd snabbt till sidan och kryp i hop lite.
Kände endast av det fram till v.23-24 och sen dess kan jag nysa, hosta m.m. utan att jag känner nåt
Jag brukar hålla om magen när jag hostar eller nyser. Det känns skönare med lite stöd så att det inte hoppas så mycket. Är i v 23.
Känner också igen det där med att man vill krypa ihop lite.