• Nattviolen

Bokhyllan Billy-frågor

Jag undrar över Ikeas Billy-bokhylla.
    * Hur mycket bygger hörndelen åt sidorna?
    * Ser bokhyllan ordentlig ut (tycker att mycket av IKEAS grejer
    ser ut att vara dålig kvalitet?
    * Håller hyllplanen för böcker, eller bågnar dom?

• Svar på tråden Bokhyllan Billy-frågor
  • MrsMurphy

Dom är bra så länge man tar dom smalare. 60 eller vad nu måtten är. 90 bågnar under tyngden om man har för tunga böcker i. Men i övrigt helt ok. ´Vet inget om hörnsektionerna tyvärr!

• Nattviolen

Tack för det, då blir det flera smala i stället för få breda

• Gadget

"Max belastning/hyllplan: 30 kg" står det på IKEAs hemsida. Mian har aldrig bågnat, och jag kör de berdare hyllorna med mycket tunga böcker.

• Mickis74

Vi har både smala och breda och ingen bångnat hittill....har haft dom med både filmer och böcker i 6 år snart.

• Nattviolen

Ser de snygga ut då? Är VÄLDIGT skeptisk mot IKEA över huvudtaget, men kollade på Hyllcenter och slutsumman blev över 20.000. Skulle bli ca 4 - 5 med Billy och det är ju en viss skillnad.

• Mickis74

Vi har en bred, två smala och 2 CDställ i bok.....tycker det är jättesnyggt. Enkelt o stilrent.

• MrsMurphy

Jag tycker dom är riktigt snygga! Och just att man kan bygga upp dom högre och blanda in dvd/cd ställ etc. Men som sagt, jag har haft problem med just att dom bågnar men jag har väl lite mycket i dom...

• Thursday

Ta absolut 60 cm, de breda bågnar! Nu tillhör jag visserligen de som har böcker i bokhyllan men ändå.

Billy ser helt okej ut tycker jag, men överhyllorna kan se rätt krattiga ut eftersom de avviker i fanéret från den undre hyllan ganska mycket.

• pr32

Det har ju varit på PLus om dem, just att de bångnar...

• Fille Fjonkan

Hörndelen är 60 cm bred.

Vi har både 80 cm och 60 cm breda fyllda med böcker. Ingen hylla har bågnat.
    Vi har även överhyllorna och de skiljer sig inte i färgen (bokfanér) från de övriga hyllorna. De är inköpta samtidigt.

pr32: Jag såg om bågnande hyllor på PLUS, men de var från JYSK. Har det varit om IKEAS Billy också?

Svar på tråden Bokhyllan Billy-frågor