• bomull

Mellan madrasser utjämningsgrejs...?

Alltså jag har ingen aning om vad det heter, men en sån där lång sak som man lägger mellan resårmadrasser under bäddmadrassen för att "jämna ut" mellanrummet som bildas.

Någon som vet vad jag menar? Fundersam

Var kan man hitta en bra sådan?

Har en jättekass från jysk som bara åker ner mellan madrasserna istället och vill gärna ha en som är stadigare.
    Har funderat på om det bästa kanske hade varit att köpa till en sån där Jättetjock madrass som är som en bäddmadrass modell tjockare som man har mellan resårmadrasserna och bäddmadrassen men det passar inte riktigt till sängramen...
    Svammel svammel...

• Svar på tråden Mellan madrasser utjämningsgrejs...?
  • getingmidja

Kan ni inte ha en stor bäddmadrass uppe på sängarna då?
    Vet att IKEA har säljer madrassmellanlägg annars...vet inte vad det kallas.

• bomull

Tack!

Vi har två 90 sängar och en bäddmadrass ovanpå.
    Tänkte mest ifall man skulle fixa en sån där extramadrass mellan så det blir 3-lagrigt.
    Typ en sån som är lika tjock som en resårbotten fast nästan lika mjuk som en bäddmadrass.

Vet inte riktigt vad det heter..kollade lite på ikea så jag tror det heter resårmadrass.
    Blir isåfall såhär;

Bäddmadrass.
    Resårmadrass.
    Resårbotten.

?

Men kunde inte hitta en mellanläggningssak på ikeas hemsida, så jag får väl övertala guben att vi måste åka till ikea. Hur nu det ska gå till.

• Banana82

jag har samma problem, två 90 sängar men en 180 madras, men det blir ju som en grop i mitten iaf

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • ExAnimo

Har för mig att det kallas ngt om T. T mellan lägg?

• The Man

Vi har 2 resårmadrasser i en sängram. Ovanpå det har vi en ca 5 cm tjock bäddmadrass från Jysk. Det funkar kanonbra. Blir ingen "grop" mellan resårbottnarna!

• Banana82

The Man: fusk, jag har samma sak, men minsann en grop

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • bomull
    The Man skrev 2006-08-05 15:33:01 följande:
    Vi har 2 resårmadrasser i en sängram. Ovanpå det har vi en ca 5 cm tjock bäddmadrass från Jysk. Det funkar kanonbra. Blir ingen "grop" mellan resårbottnarna!
    Vi har likadant. Men det blir ett mellanrum här, och jag tycker det blir större och större.
    Köpte både resårmadrasserna och bäddmadrassen på jysk så det kanske är därför, dom är ju inte precis kända för att ha bra saker.
    OldMama skrev 2006-08-05 15:17:05 följande:
    Har för mig att det kallas ngt om T. T mellan lägg?
    Mellanlägg låter som något det kan heta.
  • bomull

The Man

Vad har ni för sängram då? Det kanske har betydelse. En som är "högre" på sidorna så att det blir mer stöd från sidorna kanske gör att det håller formen bättre?

• pepsimax

Jag vet att min syrra köpte en "madrass-kil"på Ikea.Fast dä va ju nåra år sen,de kanske inte har såna längre

• Thursday

Funkar skit enligt min erfarenhet. Köp en riktigt tjock och fin bäddmadrass istället. Den åker också ner lite, men man får rätta till den. Det är dock inte obekvämt att ligga i "hålet" om man har en tjock bäddmadrass.

• EllaBellaBus

Vi har också två 90 sängar och TVÅ bäddmadrasser, vi satte vanliga skruvtvingar under sängen. Dom håller ihop sängarna och det blev kanon!Sängarna åker aldrig mer isär kan jag lova! Billigt och bra

• Hemligtjej24

Vi har 2 90 madrasser och en stor resårmadrass över,emellan madrasserna har vi skumgummi. Finns att köpa på ikea..

Svar på tråden Mellan madrasser utjämningsgrejs...?