• Bubbelmajja

Teutonia Mistral 06

Är jätte sugen på att köpa en Teutonia Mistral 06 till kommande bäbis och har nu lite frågor som jag hoppas att någon här kan svara på:

1. Är den lätt att köra, i tex snö/slask? Vilka däck ska man då välja för att få bästa grepp i snöväder då vi bor i norr?

2. Det finns ju både mjuklift, hårdlift och en hel kombilift. Vilken av dessa är bäst att köpa till? Barnet kommer födas i vinter.

3. Vart kan man beställa/köpa en Teutonia Mistral billigast?

• Svar på tråden Teutonia Mistral 06
  • apache

Om du menar vanliga Mistralen (och inte s-modellen) så är den bra att köra i snöslask,och du ska absolut ha cross lufthjulen dom är oslagbara på snöiga (oplogade,knöliga,isiga) vägar,pga det grova mönstret får man ett bra grepp.

Om det du menar med hel kombilift är separat liggdel så går det inte att ha det till Mistralen eftersom den har en fast sittdel.Sep liggdel funkar bara till Presigen och Rocky.Får du en vår/sommarbebis skulle jag absolut ta hårdlift.Vinterbebisen kanske får det bäst i en mjuklift.(men jag tycker mjukliftarna verkar bli lite varma på sommaren....)

Vill du köpa billigt så beställ från Tyskland (billigare än svenska nätförsäjare) www.mypram.de eller www.pingpong.de eller köp en begagnad på Blocket (finns många fina,som nya) adressen till pingpong är nog inte helt rätt men googla på det så kommer du nog rätt

Lycka Till

• Bubbelmajja

apache: Tack för svaren, vet du vilken kod det är till dom där cross däcken?
    Får googla mig runt och se vart jag hittar den billigaste då

Är super intresserad av den svarta med röda detaljer, visst kan man ha den till en kille oxå? Vet ju inte vad det blir...

• kaffemedmjölk

Jag var också inne på den först..Mennu har vi hittat en Turbo4s från ABC design som e lite vassare och de små hjulen skall garanterat klara snöslasket! Säljaren lovade det, så går det dåligt får han ta tebaks den..

• Lilybee

Adressen till pinpongsidan är såvitt jag vet www.pingpongonline.de
    Vi har beställt vår Teutonia Fun därifrån, får förhoppningsvis den om 3 veckor...

• apache

Koden är 09.Klart du kan ha svart/röd till en kille,röd till kille funkar också tycker jag.

Svar på tråden Teutonia Mistral 06