• ballerina

erf amningssnäckor?

Har precis kommit igång med amningen med min andra dotter, och blåsorna och såren är inte nådiga....är det någon som testat amningssnäckor? bra/dåligt? andra tips mottages tacksamt...

• Svar på tråden erf amningssnäckor?
  • Elanje

Hej!!
    Jo jag har testat dem och på mig hjälpte de jättebra!! Jag hade väldigt ont i början av amningen och höll på att ge upp men tack vare snäckorna så läkte bröstvårtorna och jag kunde amma.
    Så jag kan rekommendera dig att köpa dem!
    Lycka till!!

• ballerina

Tackar - finns hopp då kanske även för mig...förra gången blev det aldrig riktigt bra så jag hoppas på snäckorna - har precis beställt!

• MelkersonsMamma

Halloj!

Vad är amningssnäckor för något? Låter intressant. Har inte börjat amma än, men väntar ju första bebis när som helst nu... BF 23/7

• Elanje

Amningssnäckor är precis som det låter :) Riktiga snäckskal som man lägger på bröstvårtan om de blir såriga. På så sätt ligger bröstvårtan fritt och inget som skaver emot. I början hade jag bara de vanliga amningskuddarna men varje gång jag tog bort dem så lossnade det skårpa från bröstvårtorna vilket gjorde att de aldrig läkte. Snäckskalen innehåller nån slags mineral som hjälper till vid läkning!

• MelkersonsMamma

Elanje

Åh, tack för svar! Låter lite exotiskt men klart värt att minnas när/om besvär uppstår.

Det kanske inte är så konstigt egentligen, pärlemoren innuti snäckor är ju till för att skydda den lilla djurkroppen - det är ju därför ett skavande sandkorn kan bli en vacker pärla. Att jag inte tänkte på det...

• Emelie82

På vårt bb (i danmark) så är snäckskal det ända som dom rekomenderar. Jag tycker dom funkar toppen, så fort bröstvårterna känns lite ömma så tar jag på dem och så är det bra till nästa ammningstur

• Jebej

Vart får man tag på dessa? Jag är desperat då min ena bröstvårta aldrig vill läka. Tacksam för snabbt svar.

• Mamma till Maja

För mig funkade det jättebra. Fick aldrig några sår

• UWO BaraJag

Har testat både de riktiga snäckorna och de i plast.

Avråder å det starkaste från de i plast!! Förvärrade bara, det riskerar bli alldeles för fuktigt och instängt!

De riktigta snäckorna.. där håller jag bara med ovanståendes kommentarer. Fungerade!
    Kommer tyvärr inte ihåg var jag fick tag på dem. Vet att de hade på BB och därifrån fick jag adress att beställa ifrån.

Kanske amningshjälpen kan tipsa?

• Mamma till Maja

Jag fick dem från en bm på BB.

• Elanje

Jag köpte mina på BB i Växjö. De borde ju ha dem på alla BB tycker man :)

• soffan

Fick snäckskal på BB. Använde dem tills bröstvårtorna blivit härdade. Funkade rätt bra. Sammlas ju lite mjölk i dem som hjälper ev sår att läka. Kanterna var dock lite vassa..

Svar på tråden erf amningssnäckor?