• Anonym

Är mitt kiss "normalt"?

Blev bedd att ta ett urinprov idag för att utesluta UVI. Sagt och gjort så kissade jag nyss i burken här hemma. När jag sedan skulle hälla över det i röret ser jag att det är extremt "grumligt". Man kan väl jämföra det med så som det ser ut när man blandar sand i vatten och rör om. (Jag vet inte hur jag ska förklara annars...)
    Innan har det vart klart och skarpare färg. Färgen var nu inte alls den samma, utan mycket ljusare...

• Svar på tråden Är mitt kiss "normalt"?
  • Anonym

det kom inte med flytningar ??? då kan det väl bli grummligt ??

• Skusan

HAr du ont och besvär och det är därför du ska lämna urinprov?

• Anonym

Nä, inte nåt när jag kissar. Jag fick så fruktansvärt ont där magen tar form (Jag är gravid) häromdagen och därför ville hon ta ett prov.

Det kanske var flytniingar med för det sg väldigt kostigt ut...

• Fillifjonkan

grumlig urin kan vara ett tecken på uvi, men inte nödvändigtvis. man kan någon gång ha grumlig urin utan att ha en infektion. om du dessutom har täta trängningar och det svider när du kissar, då är det mer tydliga tecken på att du faktiskt har en uvi. om man har druckit mycket vätska innan man kissade så blir urinen ljusare eftersom den är mer utspädd. om man jämför med morgonurin tex, som ofta är mörk och väldigt koncentrerad.

• Skusan

Kan mycket möjligt vara en uvi, man behöver inte ha dom klassiska symtomen för det som t-ex sveda när man kissar, det kan även vara lite njurgrus, då blir urinen grumlig. Har det själv, och min urin blir grumlig då, liskom får ett bottenslam i burken. Bra att du kollar dig iaf!

• Anonym

Min urin var grumlig under första delen av graviditeten, men jag är inte sjuk på något vis (odling har gjorts) och har aldrig haft det så annars.

Det kan alltså vara helt normalt också.

Svar på tråden Är mitt kiss "normalt"?