• stina83

Hur gör jag för att bli gravid?

Ja som över texten lyder, fast jag vet ju blommor och bin biten=) men allt det där som folk köper till som man hör talas om! tex som rosen rot och grejor! var köper jag sakerna som kan göra att jag ska lyckas på vägen som kan förbättra mina förutsättningar? vi är inne på utredning men kommer inte att få remiss till klinik förns om ett och ett halvt år!! Så vill ha så mycket tips som helst för att underlätta vår resa dit! så att jag kan få hoppas lite ialla fall! Min fästman har dåliga små riddare så det är därför vi har på börjad utredning, kanske finns det något sätt som gör att han kan få lite fart på dem??
    Ja jag vill ha massa möjliga tips!! jag vill med kunna hoppas i alla fall, jag vill ha det där pluset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-06 20:06:38:
    Jo våran läkare sa att när vi får remissen så blir det linköpings klinikerna? någon som har vare där och kan säga något om dem!

• Svar på tråden Hur gör jag för att bli gravid?
  • Tyche

Ett råd här på FL verkar vara SLAPPNA AV. Räcka ut tungan

Nej dåligt skämt. Bra fråga, hoppas du får bra svar!

Mama Didn't Raise No Fool
  • Marlene B

Rosenrot, bisolvon för båda och mycket sex kan vara bra!

• greta2

Det finns en bra bok att beställa över www.amazon.com som heter "Fertility & conception- the complete guide to getting pregnant". Författare Zita West som är bland annat barnmorska. Den handlar om allt från kostråd till provrörsbefruktning. Mycket bra bok. Pris 200-300 kr med frakt. Lycka till!

• greta2

Jag kollade just. Boken kostar 9,95 dollar ser jag. Gå in på länken och sök på namnet på författarinnan.

• Majsan72

Om felet ligger hos honom så är det ju inte så mkt du kan göra åt saken. Bisolvon, Rosenrot, allt det är ju saker som man testar om problemet t ex är för segt sekret eller dålig ägglossning. Fel på kvinnan alltså. Jag vet att t ex Bisolvon kan ge fel effekt om man inte har problemet från början. Det är alltså inte "det kan inte skada att prova"-knepet som funkar bäst alltid.

Man säger ju att män ska äta zink (helst genom maten, jordgubbar innehåller mkt zink), och inte bada för mycket bastu, vara långtradarchaffis eller ha för trånga byxor på sig.
    I vissa fall är spermiekvaliteten dålig för att spermierna blir för varma, pungen ligger lite fel på nåt sätt och det kan behövas en liten operation. Och i så fall hjälper ju inget zink i världen.

Det bästa ni kan göra är att passa på att fokusera på nåt annat roligt projekt ihop så länge. Inte stressa upp sexlivet för mycket. Tids nog kommer "planerat-sex-eländet" in i bilden.

Ett annat alternativ är ju att försöka skrapa ihop pengarna till försök på en privat klinik.

• stina83

Vill ha mera tips! tackar för de som jag fått hit tills! men man vill ju kunna drömma och hoppas lite på vägen med! han har bara 10% fungerande har jag för mig att de sa! de är för slöa! men man kan ju alltid hoppas på vägen! även fast man vet! är så dyrt att gå privat och just där jag bör så är det från ett års vänte tid privat med så då går det ju snabbare att gå genom sjuk vården då jag inte ligger i risk zonen för bmi!! har fått en jätte trevlig läkare så vi ska in på samtal snart när sista provet är inlämnat=)

• stina83

"majsan72"
    vad menar du med för dålig sekret? är ju inte så insatt!

• Majsan72

Spermierna simmar genom sekret i livmoderhalsen, är sekretet för tjockt så kan de fastna där och inte hitta fram till ägget. Vissa menar att Bisolvon som är slemlösande gör sekretet mera lättflytande och då kan spermierna simma. Men det funkar bara om du verkligen har trögt sekret (vilket bara en läkare kan avgöra). På ett normalt sekret så fungerar Bisolvon så att det blir fööör lättflytande, och då kommer inte spermierna fram av den anledningen.

• Hatter

Jag har hört att alkohol och rökning kan försämra de små riddarna hos karlarna. Så det kan vara bra att avstå då man försöker bli gravid. Sedan är det också bra om man vet om när man har ägglossning.

• Lundby87

Om han har nedsatt så tycker jag du skall börja med äl tester ha mys då det gere utslag på stickan den dagen. Ha mys så att det blir 5dgr imellan varje utlösning. Du kanske skall äta detta bisolvon eller hur det stavas då ditt sekret blir lättare att ta sig igenom.

Svar på tråden Hur gör jag för att bli gravid?