• HjärtePrinsen Filip06

indiska namn?

Hej
    jag är adopterad från Indien. skulle vilja att vårat blivande barn ska ha nått indiskt namn. inte mina dock..
    Jag heter Depali och Sunita.

finns de andra fina tjej o pojknamn från indien..

Jag har svenska namn på förslag med.

Nadja,Amanda
    Philip och Albin..

men de vore sött med nått indiskt med som andra namn..

• Svar på tråden indiska namn?
  • innana

Två flicknamn: Nisha och Prashi.

• Sodaspring

Min indiska väninna i usa heter Mrinalini. Det tycker jag är fint....

ღAnthony's mammaღ
  • 3 hjärtan

Safiya, Aiysha, Amina, Fatima, Jaithoon, Banu, Soleia, Priya, Sheeba, Debbie, Kumari, Kerena, Madhumita, Kadeeja, Shajita, Shajeena, Shahana.. en del flicknamn

pojknamn
    Shajahan, Ragul, Abu, Mariappan, Mohan, Kumar, Rahul, Annan, Babu, Ebi, Ebineezer, Job... det finns mängder..

har jobbat i Indien under några perioder.... de finns mängder med namn.. det man ska tänka på (om man bryr sig om det alls) är att nästan 99% av alla _indiska_ namn (alltså inte sk internationella namn) är bundna till någon av deras religioner, det är väldigt viktigt för de flesta indier att namnet skall avspegla religionen man har. (dubbla e:n, utalas som i.. det vill säga t ex Sheeba uttalas Shiba och u uttalas oftas som o, alltså Abu är Abo, Rahul är Rahol)

• smilli vanilli

Jag vet en tjej som är adopterad från Indien som behöll sitt indiska namn som är Prema. Nu kommer jag inte ihåg vad det betydde...något med månen tror jag?

• HjärtePrinsen Filip06

hej de va fina namn..har tänkt på Shanti som tjej namn vore kul o veta vad de betyder. Kumar är rätt fint med som killnamn. får se vad de kan bli..
    min "Bubblan" ska se dagens ljus 22 nov är de tänkt..

Svar på tråden indiska namn?