Varm mjölk istället för välling?
JA eller NEJ?
Motivera gärna varför ni svarade ja/nej.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-07 00:02:07:
på kvällen innan läggdags dvs.
JA eller NEJ?
Motivera gärna varför ni svarade ja/nej.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-07 00:02:07:
på kvällen innan läggdags dvs.
Hur gammalt är barnet?
ca 14 månader
Mjölk ersätter ju inte en måltid.. Men har hon ätit ett mål mat på kvällen exempelvis så går det ju bra med mjölk.. Men annars hade nog hag gett välling annars! Där finns ju alla vitaminer och mineraler mm.
Men det är ju upp till dig! Bara hon är mätt och att du kompleterar med annat istället för välling.. för jag tror inte att mjölken kan ersätta den!
Lycka till!
Kram
Sweetie
Alltså jag tänkte mer till kvällen, innan hon går å lägger sig.. hon äter ju vanlig mat under dagen med vatten till..
för hon hatar välling och ersättning så nu när hon är 1 så tänkte jag kanske mjölk kunde va bra, hon tycker mkt om de.
Välling.
Mjölk innehåller inte alls lika mycket näring och ger ingen (långvarigare) mättnadskänsla som vällingen gör.
Vår dotter slutade tvärt nu på semestern med att dricka välling! Har försökt både på ena och andra sättet att få henne att vilja ha det igen, tycker det vore bra om hon drack det, men tvärstopp! Så då försökte jag med varm mjölk och det vill hon gärna ha! Så nu får hon en tallrik gröt till kvällsmat och sen när det är dags att lägga sig så dricker hon varm mjölk i flaska. Tror kanske att det är mysfaktor, men det är ju ett gammalt knep att dricka lite varm mjölk för att bli sömnig. Dessutom så sa vår bvc-sköterska att de ska dricka ca 3 dl mjölk om dagen och det skulle hon inte göra annars, hon har aldrig velat ha mjölk tidigare. Så för oss funkar det bra så! Till frukost äter hon gröt. Glömde, - hon är 18 månader nu.
Mina barn har fått varm mjölk med honung i sedan 2 - 3 års ålder istället för välling vid läggdags och nu när dom är 7 och 8 tar dom gärna det innan dom går och lägger sig (dock i mugg nu för tiden) dom säger att dom sover så gott då
Bör väl funka bra tycker jag, om det inte är för mättnaden som kvällsmjölken behövs, i såna fall kan du ju erbjuda en smörgås till. Sen måste man ju borsta tänder förstås, men det gäller väl efter välling också?
mamma legolina, men häller du i honung för att de ska bli mer mättande eller för att de ska bli mer "sött" ?