Tvättlappar i papper
Hej,
vad använder ni för tvättlappar? Jag använder mig av pappers tvättlappar o vatten, olja om det behövs men tycker papper tvättlapparna är så hårda om man vill torka torrt med dom.
Vad använder ni?
Vad har ni för tips?
Hej,
vad använder ni för tvättlappar? Jag använder mig av pappers tvättlappar o vatten, olja om det behövs men tycker papper tvättlapparna är så hårda om man vill torka torrt med dom.
Vad använder ni?
Vad har ni för tips?
jag använder euroshoppers tvättlappar de är ganska mjuka om det behövs tar jag en torr tvättlapp och torkar tort.
Jag använde papper i början, men sen gick jag över till skumplastlappar (de där gula). De är enklare att tvätta och torka rent med. Dessutom är de mjuka som attans när de är blöta. Sen använder jag faktiskt handduk för att badda torrt eller någorlunda torrt för att sedan lufttorka lite innan en ny blöja åker på.
Annars vet jag att det finns en variant av hushållspapper som inte luddar som är mjukt och bra att torka rent med. Leni heter det och är i gröna förpackningar.
Jag har klippt tvättbara tvättlappar av gamla, halvtrasiga handdukar.
Och istället för att "torka" barnet torrt använder jag en liten handfläkt som man kan köpa för en tia på lågprisvaruhusen. Den torkar huden snabbare och min dotter tycker det är jätteskönt när det blåser.
Jag tycker också att Euroshoppers är bra. Apotekets papperstvättlappar är jättehårda när de är torra.
Favoriten är en sort som bara heter "200 st tvättlappar, mjuka, våtstarka, allergitestade" på vitt papper med grön bård och en bild på ett spädbarn med foten i munnen. Ingen tillverkare är ens angiven. Jag köper dem på Mat Magasinet i Arninge i norra Stockholm.
Vi använder Euroshoppers tvättlappar och torkar torrt med handduk efteråt.
Man får ju lov att titta lite grann på priserna eftersom det går ju åt en hel del.
Jag köper tvättlappar på Barnens hus..Tycker att dom funkar jättebra..Mjuka och så..Men torkar oftast torrt med en handduk..
Vi har också fastnat för Euroshoppers papperslappar.
Och så har vi ett helt berg med frottelappar från Ikea, som jag använder till allt utom det värsta bajset. De går bra att tvätta med och att torka torrt med.
vi använder euroshoppers papperstvättlappar, torkar torrt med en handduk.
Hej.
Jag använder mig av Eldorados Tvättlappar. Super bra. 20kr bara för ett stort paket. Slitstarka o går ej sönder vid mkt vatten! Helt enkelt billiga o jätte bra!!
Torkar torrt gör jag med en vanlig frottehanduk. Man kan även badda torrt med Eldorados tvättlappar om man inte har något annat inom räckhåll.
Edet wipe & clean är bra som tvättlappar också.
Använder Babyproffsens tvättlappar. 200 st för 20 kr. Är allergitestade och ej klorblekta.
willys. Billiga och bra.
Vi kör också Willys-billigt och inga problem hittills.
Vi använder våtservetter... pampers sensetive.. super braa!
Tycker inte riktigt om pappers, antingen för hårda eller för sköra... *suck* Men dess funkar bra!
Kram!
Vi har frottetvättlappar och det funkar kanon har inte haft några problem alls. Vi har våtservetter i skötväskan när vi ska ut.