tips om tal/sång till mamma 50!
vi är tre syskon som har idetorka!!! mamma fyller 50 och har fest i helgen, och vi ska skriva nåt tal/ sång el likn. behöver tips om tema, eller hur vi ska lägga upp talet eller dyl. förslag emottages varmt!!!!
vi är tre syskon som har idetorka!!! mamma fyller 50 och har fest i helgen, och vi ska skriva nåt tal/ sång el likn. behöver tips om tema, eller hur vi ska lägga upp talet eller dyl. förslag emottages varmt!!!!
nån som har nån ide???
Jag är äldsta barnet och kände lite "press" när min mamma fyllde 50 i somras.
Hennes fest var inte jätte formell, det var ca 60 gäster tror jag. Jag ordnade en tipspromenad om min mamma (med kategorierna, nutid, historik och fakta) som man fick gå medan man drack drink. Sedan rättade jag allas svar och hade prisutdelning under desserten.
Priserna var: 3:e = kyskåpsmagnet med foto på min mamma 2:a = "snöboll"(sån som man vänder på å så snöar det) med foto på min mamma 1:a = Mugg med foto på min mamma
Då slapp jag hålla ett "riktigt" tal men kände ändå att jag gjort något som jag vet att hon och gästerna uppskattade. :)
Lycka till!
tack för tipset, men det har pappa redan ordnat för alla gästerna....!!!!! brukar alltid vara den som fixar sånger och grejer, men denna gång e jag nybliven mamma och är helt uppslukad av det men vill så gjärna hitta på nåt!
Fler tips???
Ni kan ju ta något speciellt, karakteristiskt för henne när hon var 20, 30 och 40 år och berätta om det. Eftersom ni är tre syskon kan var och en klä sig i något som var typiskt för henne då (du skriver inte om ni är tre systrar, eller om någon är bror men det blir ju bara roligare då).
Utgå från gamla fotografier... och har ni tur har hon sparat några gamla favoritplagg som ni kan använda! Eller fynda på Myrorna... Du som är klädd som hon när hon var i en viss ålder kan vara den som berättar om just den tiden - gärna i jagform som om du är hon.