Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Glass

vår vattenkran läcker, kan man fixa det själv?

Vår vattenblandare till dusch och badkaret läcker. Det är troligen någon packning som är kass eftersom det kommer en massa vatten från kranen när duschen är inställd.

Får man fixa sånt själv och klarar man det? Jag vill inte riskera att vi står med en halv sån där och så finns det ingen reparatör på flera dagar.

Hur vet man vad det är man ska ha? Vad bör man tänka på?

• Svar på tråden vår vattenkran läcker, kan man fixa det själv?
  • Arctura

Jag vet inte ifall man får göra det själv, men det får man väl? Och en packning köper man väl ganska lätt på en vvs affär.... ring och fråga.

Jag har en sambo som fixar det mesta själv och han har då bytt packningar här hemma i allfall...

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • pr32

Våran va lika, så vi tog loss den och kollade, trodde det va packningen, men det va en plastsak som spruckit, så det va bara att köpa ny kran.
    De kostar ju inte så himlans mycket faktiskt.

• Glass

pr32, vi har tittat lite på nya kranat, men vi (läs jag) fattar inte var vattnet kommer in i dem. Den vi har nu så kommer vattenrören underifrån, men de nya har ju inga hål där.
    Nu visar jag verkligen hur blåst jag kan vara ibland, känner jag

• Glass

Nu när jag har avslöjat min okunskap, så kanske någon kan komma med lite råd?

• pr32

Glass: Det är lugnt...finns olika blandare. De som du tittat på verkar vara de som ansluts till infällda rör, alltså rör som går inne i väggen.

• Glass

aha, då borde jag ge det en ny chans helt enkelt...
    Ska smyga mig in i en sån affär någon gång då...

Svar på tråden vår vattenkran läcker, kan man fixa det själv?