• Linn och Robin

Ni som har skötbord diktad från Ikea!

Har gått och tittat på detta skötbord och tycker det ser jättebra och praktiskt ut.
    Nu har jag äntligen kommit mig över ett via blocket, eftersom de verkar ganska eftertraktade! (alltid verkar de vara sålda)

Vad tycker ni om skötbordet?

• Svar på tråden Ni som har skötbord diktad från Ikea!
  • KarJac

Jag hade det till första barnet.
    Fördel- Stort, snyggt och bra med lådor
    Nackdel- Stort, svårt att komma åt lådor eftersom skötdelen alltid är nedfälld

Jag sålde det på blocket för 900:- och köpte ett Sniglar nu till tvåan som får plats på toaletten.

mamma till Alexander och Elias
  • LAA

Jag har använt det till min förstfödde och är kanonnöjd. Extra förvaringsutrymme är ju aldrig fel och när man plockat bort själva skötbordsdelen kan man fortfarande använda möbeln.

• Marie1978

Vi har ett, men har faktiskt aldrig använt det! Nackdelen för oss är att vi även har ett annat skötbord där det finns vatten vid sidan om och det är sååå mycket bättre. Dessutom tycker jag att det är alldeles för högt, jag får stå på tå för att nå upp ordentligt.

• Skånetjejen

Vi har ett och har använt det i 2 år nu. Vår dotter får plats bra och jag gillar hyllan att ha saker på samt kläderna i byrån. Vårt står i hennes rum och ska man byta så har vi bara en liten bunke med vatten brevid. Det är dessutom en väldigt snygg möbel !

• Marylo

Vi har det fast inte den överhyllan.
    Jag har alltid gillat migg skötbord och ska ha det till nr 2 som kommer nu. i 5 år har min dotter haft sina kläder i det men nu ska nr 2 få andvända det. funderar på att köpa till överdelen! ingen som vill sälja det? vill även ha kistan och garderoben i samma!

• Marylo

Vi har det fast inte den överhyllan.
    Jag har alltid gillat migg skötbord och ska ha det till nr 2 som kommer nu. i 5 år har min dotter haft sina kläder i det men nu ska nr 2 få andvända det. funderar på att köpa till överdelen! ingen som vill sälja det? vill även ha kistan och garderoben i samma!

• Ulrisa

Jag ska köpa det!! tycker det verkar kanon! så får man ju en byrå på köpet!!

• Missboss

Jag är verkligen supernöjd. Köpte även hyllan ovanpå och den är kanon att ha små korgar i där man har massa småjox. Sen är byrån kanon. Dock lite svårt att använda översta lådan när man har skötbordet nedfällt men det går ju att lägga typ sängkläder eller sånt man inte använder så ofta där, så har jag gjort. '

Sen något som jag tycker är positivt är att skötdelen är väldigt djup så när man har en lång son så är det alldelens utmärkt

• Skelleftebo

Vi har det till vår son. Han är 1½ och vi tycker att det är jättebra.

• Jennie Pennie

Har tyvärr ingen erfarenhet men vi ska köpa det till våran första bebbe som kommer i december.

Intressant att se vad folk som använt det tycker.
    Jag tycker att det verkar praktiskt och snyggt.
    Ska även köpa överhyllan och sängen.

• Lilybee

Jag har också varit inne på Diktad serien, men maken föredrar den vita Hensvik, så vi får se vilken det blir. Men Diktad är så fin och verkar bra!

• gosmamma

jag e jätte nöjd, o när barnen ärblöjfria så har man en snygg byrå

• Marie1978

Verkar bara vara vi som inte gillar Diktad-skötbordet. Jag har därför en fråga till er som använder skötbordet till blöjbyten. Hur gör ni när barnen har bajsat och behöver vatten för att torka rent, bär ni in en balja med vatten som ni byter för varje gång? Verkar så omständigt tycker jag.

För övrigt tycker jag det är jättesnyggt och kommer nog snart att plocka bort skötbordsdelen och använda det som enbart byrå.

• LAA

Marie1978: en skål med ljummet vatten tyckte jag funkar bra, doppar papper där och torkade bort eländet. I riktiga akutlägen när han gjorde megastora lösa grejer (sonen hade en period i början då han sket med tio dagars mellanrum) bar vi in honom i badrummet och duschade av honom.

• Ulrisa

Vi hade skötbord över badkaret till vår son, och jag använde inte mer vatten för d.. använder våtservetter och när det var väldigt mycket bajs så tvättade vi av honom i badkaret.. men nu har vi inget badkar så nu blir det helt klart Diktad för vår del!!

• Marie1978

Aha, vi använder inte våtservetter på vår son. Då kan jag mer förstå att det är ett bra skötbord för er.

• Läängtar

Jag är jättenöjd med vårat skötbord. Eftersom vi inte har plats i badrummet för ett skötbord, så har vi det i sovrummet. Och det funkar jättebra. Dottern älskar att ligga på skötbordet och titta, vilket är skönt så att hon slipper krångla så mkt när man byter blöja. Vi har även över hyllan, vilket jag rekommenderar starkt. Annars hade jag inte haft nånstans att lägga blöjor, handdukar mm. Det enda knepiga är att det är jobbigt att komma åt det som ligger i översta byrålådan. Men det har jag löst, där ligger bara dotterns urväxta kläder =)

Svar på tråden Ni som har skötbord diktad från Ikea!