• jennan

amningsinlägg

Hej hej!
    Sist jag fick barn hade jag mjölk för ett helt kompani och kan tänka mig att det blir likadant nu...använde vanliga inlägg som man köper på apoteket av papper (eller vad det är!) och det gick ju några paket...Funderade på att köpa av tyg denna gången från Imse vimse. Är det någon som provat dem?? Är det någon skillnad? Är de bra??
    Tacksam för erfarenheter och råd!

• Svar på tråden amningsinlägg
  • Jen

Jag har läckt under graviditeten och då funkade inte de i tyg. Nu funkar de om ELias inte skriker (då sprutar mina bröst!). Så hemma kör jag tyg, ute kör jag papper för säkerhets skull. När jag ammar har jag en uppsamlingskupa till det andra bröstet, det behövs verkligen på mig.

Köp ett paket tyginlägg och testa, och gillar du dem så köp flera par sedan!!

• Villebusen

jag läckte inte så mycket under grav men jag blev fort kall och det gjorde jätteont så jag köpte imsevimses i flanell och det värmde tillräckligt. Var mjuka och bekväma oxå.

• Lisan

Jag har köpt inlägg av frotté på Ullrike, finns bland annat i Lund och de har säkert någon hemsida. Ullrike säljer inlägg i ull och det fick jag tips om, när jag skulle köpa dem tyckte expediten på Ullrike att jag skulle köpa ett sexpack tvättbara frottéinlägg att ha innanför ullinläggen. Mjölkluktande fuktiga ullinlägg är kanske inte så fräscht, menade hon. I alla fall så upptäkte jag att frottéinläggen var så bra att jag bara använder dem. Sexpacken kostade runt sextio kronor har jag för mig och jag har tvättat dem och torktumlat dem hur många gånger som helst. Klart bättre och skönare än Apotekets pappersinlägg!
    /Torrlisan

• jennan

Tack för svaren! Hittade sida på internet www.onetex.se där de säljer de produkterna som fanns på ullrike.

Svar på tråden amningsinlägg