Bok:samtal med Gud
Hejsan! Någon som läst böckerna Samtal med Gud? Eller Resan? Vad tycker ni?
Hejsan! Någon som läst böckerna Samtal med Gud? Eller Resan? Vad tycker ni?
Har läst tre av samtal med gud böckerna. Tycker de är bra, den första är jättebra.
Jag hoppa på bok nr 2 direkt men det var nog meningen för det är precis där jag är nu. Han har ju skrivit 2 böcker till men nu kommer jag inte på vad dom hette.
Jag kan tänka mig att den boken man läser först blir den boken man tycker är bäst, för jag tyckte han böcker upprepade samma sak en hel del. Men det är så länge sedan jag läste dem att jag minns inte så mycket längre.
Älskar samtal med gud böckerna, de har gett mig mycket!! oavsett om man tror att de är skrivna genom automatisk skrift, som författaren menar eller om det skrivet genom Walsch egna tankar så har de mycket bra tankar som man kan ta till sig. Diskussionerna liknar så mycket mina egna tankar och funderingar över livsfrågorna, och svaren är så självklara och helsköna. Jag har läst serien om och om igen under flera år och håller väl med om att de första böckerna är de bästa, dels för att de är så lätta att förstå. Sen blir de mycket djupt filosofiska och det är har varit lite klurigt för mig att hänga med i. Rekomenderas varmt till andra!
Har läst de tre första Samtal med Gud och tyckte de var jättebra har gett en mycket att fundera på.Resan vare tt tag sen jag läste men har för mig attden var givande den med!