Klädbutik och Lön ???
Vad är en normal lön för personal i klädbutik? Vad får man ut efter skatt ungefär? (och undrar om de har samma som i livsmedelsbutik eftersom de tillhör handels?)
Vad är en normal lön för personal i klädbutik? Vad får man ut efter skatt ungefär? (och undrar om de har samma som i livsmedelsbutik eftersom de tillhör handels?)
Det är alltså ingen alls här som jobbar i en butik?
Vill bara veta vad man får ut efter skatt när man jobbar i en butik. Är det mer eller mindre än 12.000 kronor?
Jag har 12000:- efter skatt där jag är nu, men funderar på att söka till en butik. Det känns inte så lönt att söka kanske om det är mycket som skiljer i lön åt det negativa hållet.
Råd?
Dom har samma avtal som handels så det borde inte skilja sig nåt
Ingångslönen för heltid och utan erfarenhet ligger på runt 15000:- innan skatt + OB. Det är OB:n som gör att man tjänar så man klarar sig..
Jag jobbar i butik. Där har de flesta (de med 2-3 års erarenhet dvs det mesta du kan ha för att få lönehöjning, sen blir det bara fackets årliga höjning.) får ut ca 12000-13000 kr. Det är den fasta månadslönen med ob och allt. Inte så jätte bra med tanke på att du inte kan löneförhandla i ett stort företag som har "lika för alla" och följer handelsavtalen. Du får alltså inte heller någon löneförhöjning när du blir äldre utan står med samma lön då du är 50 år. Det är ett ganska roligt jobb om man gör det ett tag men som jag ser det så är det inget framtidsjobb. Lycka till!
Detta är så svårt. Jag har sökt jobbet nu men jag vet inte. Inte för att jag lär få det, har ju ingen erfarenhet av just butik (endast kundservice i övrigt) så vad är det son skulle få dem att solla ut just mig frpn ca 300 sökanden. Men OM, hur väljer man då. Mitt nuvarande jobb trivs jag på som fisken i vattnet, men arbetsuppgifterna är kanske inte i roligaste laget, men det väger liksom upp så mycket eftersom man trivs. Och jag tror att jag får roligare arbetsuppgifter i klädbutik men det är ju en chansning om man kommer att trivas. Aaaa! Kluven!!!
jag jobbar i klädbutik och har gjort det i 2,5 år och har timlön och jag får ut ca 12000-13000 i månaden....
Innan jag fick jobb på en MQ butik (jobbade 3 månader där) hade jag bara jobbat på konsum i några år, det var min merit. Och dom valde mig på sa 250-300 sökanden! Så visst kan det hända!
Då finns det kanske hopp för Mig också!