• VAnd

Extrasängar och luftmadrasser?!?

Är det någon som har tips på en skön extra säng till gäster som enkelt går att ställa undan?

Jag har sett att det finns många som säljer lite kraftigare luftmadrasser som extra sängar, både enkel och dubbelsängar. Har ni provat någon sådan och hur var de i såfall? Vad var det för märke? Jag har nämligen fått för mig att det kan vara svårt att sova två på en sån eftersom man borde dras mot mitten, stämmer det? Hur är det om man är lite större och tyngre, går det att sova på en sån ändå?

Jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden Extrasängar och luftmadrasser?!?
  • mamma 06

Vi har två uppblåsbara madrasser från Jysk.

En 160 cm bred med inbyggd pump som kostar ca 500:- och en lika bred med lös pump som är lite billigare. Den med inbyggda pumpen läcker lite men eftersom pumpen är inbyggd är det enkelt att fylla på med mer luft, funkar faktiskt att pumpa även när man ligger på den (praktiskt mitt i natten fast det låter ju rätt illa ska erkännas...)

Vi har bäddmadrasser från IKEA ovanpå som gör att det inte drar kallt underifrån.

Inga problem att ligga två personer på dem.

Det är superpraktiskt att kunna stuva undan madrasserna när de inte används, går även bra att ta med när man åker bort osv.

Så, köp köp köp :o)

• VAnd

Låter jobbigt att behöva pumpa madrassen när man sover på den! Någon annan som har provat någon modell som inte är från JYSK?

Svar på tråden Extrasängar och luftmadrasser?!?