Jag jobbar på Försäkringskassan och har avstämningsmöten varje vecka. Man har ett avstämningsmöte för att komma vidare i ett ärende. tanken med ett möte kan vaar allt från att lägga en prognos för återgång i arbete, planera upptrappning av arbetstiden, planera arbetsträning, diskutera sjukersättning (om det kommer att dröja minst ett år innan man kan böja arbeta), diskutera anpassning och omplacering på arbetsplatsen, diskutera om ett annat arbete skulle fungera bättre, diskutera medicinering och andra behandlingsmetoder. Kort och gott, för att du inte bara ska gå hemma utan för att alla ska anstränga sig maximalt för att du på något sätt ska kommatillbaka i arbete. Förklara din situation lite närmare så kan jag försöka gissa hur din handläggare tänker. generellt sett så är det ju inte bra för någon att vara sjukskriven, men ibland kan det vara nödvändigt, särskilt i väntan på att behandling ska ge effekt.
I övrigt har jag själv panikångest och har varit sjukskriven för det. Medicinerar mot det och kämpar på, som Försäkringskassehandläggare!