• Winnie

Era erfarenheter av Viktväktarna?

Hej på er!

Ni som har varit med eller just nu är med i Viktväktarna, vad har ni att säga om konceptet? Bra? Dåligt? Värt pengarna? Svårt att lyckas? Enkla, svåra recept? Osv osv osv....

Jag är intresserad av att höra alla reflektioner som ni har. Ska snart ta tag i mina extrakilon och VV känns som den bästa lösningen. Har väl inga konkreta frågor utan vill gärna höra från er som har erfarenheter av dem vad ni tycker. Rent allmänt sådär...

• Svar på tråden Era erfarenheter av Viktväktarna?
  • Ängel1982

jag har varit med i VV och för mig funkade det fint. Visst det e en massa points att hålla reda på och matlagningen kräver mer planering o tar ibland längre tid än "vanlig" mat.

jag gick ner 25 kilo på 4 månader men då ska man vara nitisk och inte ge upp, börjar man slarva så e det kört.

Maten kändes dyrare än vanlig mat oxå, eftersom att det e en hel del grönsaker o grejer.

• Winnie

Oj! 25 kilo på 4 månader! Bra jobbat! Blir så imponerad av folk som har en sån karaktär... Det är just där det brister för mig... tyvärr... Har liksom gett upp hoppet att fixa mina extrakilon på egen hand, måste bli av med dem genom nån organiserad form. men det är ju i och för sig fortfarande man själv som måste göra jobbet...

Hur gjorde du när du fick svårt att stå emot? Du måste ju ha varit benhård med pointsen om du lyckades gå ner så mycket på så kort tid..?

• Ängel1982

japp, jag fick bara äta 18 points per dag o det var rätt tufft. Fick ju såklart sluta med allt gott, typ pizza (30 points om jag inte minns fel) godis, kakor, chips...ja en hel del. Men jag ville verkligen gå ner i vikt. Sen var det ju lite kul att räkna points, jag e en liten siffergalning serru.

egentligen ska man ju fortsätta äta VV kost hela livet för att hålla vikten, men det har jag lyckats med iallafall. har iofs fått barn nyligen igen men de här kilona rann av mig på ett par veckor.

Om jag nångång fuskade och åt mer än vad jag fick så kompenserade jag det med att äta mer sallad de kommande dagarna och sprang runt med barnvagnen som en galning (äldsta dottern var ett år då)

• Winnie

Förresten, jag funderade på... hur funkar det med recepten? Får man några per gång som man ska tillaga under veckan tills man går dit nästa gång och får nya? Eller får man nån bok när man registrerar sig? Eller hur funkar det?

• skånskan76

När jag var med där fick man lite broschyrer med lite recept de första 12 veckor, men annars har de kokböcker man kan köpa.

• AngelicaS

Winnie: Jag rekommenderar tappa.se! Jag kör på det och det funkar kanon!

• Cia o krabaten

Jag är bara supernöjd med VV.

Gick ner 18kg på 6 mån och det var lagom takt för mig.
    Känns som ett koncept jag kan tänka mig att leva med, för man slutar nämligen aldrig. Bara ökar antalet p för att behålla vikten, inte gå ner mer.

Körde även det nu mellan mina graviditeter och tyckte ssamma sak då.

• linalotta

Winnie...man brukar få en ny veckobok liksom...i den är det ett veckotema och så några recept för inspiration liksom. I dom första häftena brukar det finnas några standard recept...typ förslag på frukost, lunch och så...så det brukar man komma in i rätt snabbt...

Har också vart me...hm...alldeles för många gånger! FÖrsta gången gick det bra...gick bort typ 15 kg...sen har det gått sämre. Man måste verkligen göra det helhjärtat om man ska göra det och som det nyss sas, inte börja fuska för då äre kört!! :)

Jag vill också bort me kilon, funderar på att göra ett till försök nästa vecka. Jag vill verkligen bort med överskottet för ryggens skull om inte annat!

• paks

Jag har bara varit med i VV på distans en gång för över 5 år sedan och jag tror inte det är samma sak som att gå dit på möte. Men jag tror att man får ett nytt häfte med tips o recept o info o så vid varje tillfälle man går dit. Men vet som sagt inte, dock har jag själv funderat på att ta till viktväktarna för att klara av att gå ner de sega gravid-kilona. Har +11 kilo att gå ner för att vara nöjd. Vore trevligt att vara lite smal o snygg igen Tex komma i en trevlig nyårsblåsa

• Winnie

Jisses! Jag blir verkligen impad av att så många lyckas gå ner så mycket! Jag kommer nog ha svårt att stå emot sötsuget...

Svar på tråden Era erfarenheter av Viktväktarna?