• BeccaGrodan

myrinvasion...

bläää i dag upptäckte jag att vi har fått myrinvasion i vår hall, de verkar komma in under ytterdörren o så va det fullt av de intil väggen precis innanför ytterdörren o utanför oxo... har mailat anticimex o hoppas på svar i morgon men kan någon kanske iaf komma med några tips på hur man blir av med dem, har tagit kol på de som va där o skurat o sprayat rengöringsmedel men jag gissar på att de kommer komma nya :/ någon som vet hur man blir av med dem?

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • Svar på tråden myrinvasion...
  • ChicaDora

Svartmyror? MYRR! strö lite längsmed tröskeln (om du ser att de har "trafikled" där) eller myrdosor, ställ ut och myrorna kommer samlas däri, sen dör dom runtomden...
    så, det blir en massgrav och tar längre tid (typ 2 dar) men med MYRR försvinner dom på en natt!

• BeccaGrodan

vart får man tag i myrr o hur vet man att de inte kommer tillbaka sen då? det verkar nästan som de bor under trätrallen utanför ytterdörren o tar sig in den vägen, kan man strö ner myrr även mellan planken i trätrallen? får man göra så, inga djur som kan komma till skada?

• ChicaDora

Beccagrodan: det finns att köpa på Ica, Konsum, Willys mm. Väldigt vanligt. Finns stor burk för ca 60kr (willys) 80 tror jag de tar på ICA.. och lilla burken är billigare. Myrorna försvinner från huset, sen klart, att de kan komma tillbaka efter en månad kanske. men då pudrar man bara mera. Det är mkt i burken så den räcker länge. Man ska inte använda mot annat än myror, men det står bara att man ska förvara utom räckhåll för barn samt att man inte ska andas in eller äta det.. och akta ögonen också.
    Om man vill utrota en hel mystack ska man blanda runt det i stacken. men du borde bli av med dom om du häller på deras gångstråk. eller precis där de vill in.

• MariaKsk88

Vi hade också myror.. vi sprayade med Myrr där vi såg de komma ifrån och så dödade vi alla vi såg.. jag dammsög upp dem efter ett tag, blev hysterisk! Sen dog de nog alla för det kom inga fler efter några dagar.

• BeccaGrodan

oki tack snälla! ska köpa myrr i morgon, märker nämligen nu efter min skurning att de är påväg att komma in flera... antar som sagt att de bor under trätrallen som ligger precis utanför ytterdörren, jag ska döda döda döda i morgon tack!

Svar på tråden myrinvasion...