• Anonym (trötter)

Paroxetin

Hej, jag har ätit paroxetin (seroxat) i 3 veckor nu o är så otroligt TRÖTT... hur ska jag orka börja jobba? Jag har känt mej deprimerad och haft mkt ångest hela sommaren pga av flera tråkigheter. Känner att ångesten lättat o även depresionen men den här tröttheten kommer den försvinna??? Min sömn är rubbad så visst är det en orsak men blir det bättre, snälla, någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Paroxetin
  • Anonym (trötter)

16 klick, någon måste väl ha erfarnehet av medicinen? Är det för att jag är anonym? Jag känner helt enkelt inte för att "lämna ut" mig här o jag respekterar ALLA såväl anonyma som icke!

• noosen

Jag tittade förbi, men kan tyvärr inget om den medicinen. Men tröttheten kan ju bero på medicinen kanske? Och i så fall så kan det bli bättre med tiden då du kanske kan få tillbaka din sömn.
    Annars har du funderat på terapi för sömnen, jag ingick i en sömnterapi för ett tag sen, kanske är det något för dig?

• Anonym (me too)

Jag äter oxå paroxetin o har gjort lite mer än ett halvår nu. Jag känner mig oxå väldigt trött o har svårt att sova i perioder. Har inte satt detta i samband me medicinen  dock men nu börjar jag fundera faktiskt....

• Marilyne

Sömnighet är en vanlig biverkning vid antidepressiva, det står i fass som du kan läsa. Det kan även vara tvärtom,att man har svårt för att somna. Förhoppningsvis går tröttheten bort efter ett tag, jag har ätit en annan antidepressiva medicin i ca. 4 mån nu och är fortfarande mycket trött av min. Hoppas den går om för din del.

• Anonym (skit)

jag mådde SKIT när jag började med seroxat. det tog 4-6 veckor innan jag märkte effekt och jag fick riktigt bra effekt. fick dock så dålig mage att jag var tvungen att byta till cipramil och med den hade jag inga biverkningar alls i stort sett. Håll ut lite till!! Det ska vara en mycket effektiv medicin och nån läkare har sagt att ju mer bieffekter i början desto mer effektiv medicin. Kan ju alltid hoppas att det stämmer.
    Kram

Svar på tråden Paroxetin