• Smurflisan

Herbalife!

Är det farligt att hålla på med herbalife om man är gravid?

Vissa säger att det inte är det å andra säger att de är det...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-08 08:47:51:
    Är det banting om man äter ett ordentligt mål om dagen, äter frukt, dricker herbalifes drinkar å deras godis?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-08 09:02:51:
    Jag började med det idag så jag kan ju sluta om det är farligt för barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-08 09:27:18:
    det verka som att det är farligt för barnet så jag kommer sluta med det

• Svar på tråden Herbalife!
  • Myran1982

Jag har ingen erfarenhet av det, men nog tycker jag att du ska äta som man bör... Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kanske ett kvällsmål eftersom man är sååå hungrig när man är gravid. Tror nog att bebisen behöver det för att må bra.

• Smurflisan

Myran1982: Asså jag kommer ju äta frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,kvällsmat med herbalife fast det är ju inte smörgåsar å sånt jag äter! utan till frukost å lunch bli det den här shaken

• Helen H 79

jag håller på med herbalife och min "couche" är själv gravid och byter ut 1 mål/dag..så det borde gå bra!

• Tingilya

Jag tycker inte det låter bra. Man ska inte hålla på med någon slags banting när man är gravid. Fråga din bm får du höra..

• BlåRosen

TS,, du skriver

**Är det banting om man äter ett ordentligt mål om dagen, äter frukt, dricker herbalifes drinkar å deras godis?**

JA!! jag anser att det är det. Du behöver en regäl frukost, lunch & middag..

Däremellan kan man ta shake som mellanmål..

Men du ska INTE buta ut vare sig lunc eller middag med en shake.

• Smurflisan

tack för svaren.. ja tror inte jag ska fortsätta med herbalife just nu då...

• snuttan67

Det är het okey att ätta herbalife.
    Det är inte bara ett bantnings medel.
    Det är ett kostiLlskot.
    man kan ätta det som bantningsmedel eller viktökning ellet bara som extra vitamoner o mineraler.
    Det beror på vilket set man äter det.
    Om man dricker det som du tänker göra så är det ett extra
    vitaminer o mineraler o protiner.
    Du kommer att skäna dig pigare oxå
    Om man äter o dricker deras podruker med mat med mat vare gång så är det viktökning.
    Äter o dricker man bara det o inget annat till 1-3gånger om dagen är det bantning.
    DET ÄR INTE FARLIG BARA NYTIGT DET SKULLA ALLA BEHÖVA ÄTTA.

• Förhoppningar

Blir lite nyfiken TS på VARFÖR du skulle använda Herbalife.

Är det för att banta el som kosttilskott för att du inte får i dig tillräckligt mkt med din vanliga kost.
    Är det för att banta - tycker jag att svaret ger sig själv. Man bantar inte när man är gravid. Varför riskera att något händer ens ofödda barn?!
    Är det däremot tänkt som kosttillskott för att du inte får i dig tillräckligt med näring i din övriga kosthållning, tycker jag det är annorlunda. Som gravid gör man ju av med betydligt mer energi, så det är viktigt att man äter regelbunder och allsidigt. Man behöver ju inte äta onyttigt för det.

Men planer på att banta tycker jag ska ligga på hyllan under graviditeten. Det där med extra kilo kan man alltid ta tag i när barnen väl sett världens ljus.
    Allt har sin tid.

• Tingilya

snuttan67, men att uppmuntra någon som är gravid att äta ett mål om dagen och sen bara herbalife är väl inte rätt? Det är ju bantning.

Men TS, fråga din bm och hör vad hon tycker. Där får du de bästa svaren.

• snuttan67

sandra82
    hon skulle juh inte bara ätta hebalife. hon skulle juh ätta det med mat oxå. jag skrev olika aternativ för hon skulle veta.
    hur hon kan ätta det. om man äter herbalife med mat. så blir det kostilskot så funkar det bra. jag måste ha misat att hon bara skulle ätta det för det är inte bra.
    Men tar man drink och en godis någon gång under dagen men äter mat som vanlig så är det inte farligt

Svar på tråden Herbalife!