• Who am I

Proverna var normala, vad är det för fel på mig? :-(

De ringde nyss från fertilitetsavdelningen och meddelade att mina blodprover (hormonprover) såg normala ut och de hade inte hittat någonting fel på dem. Det jag nu undrar är varför har jag inte fått mens sedan jag tog ut mina p-stavar för 10 månader sedan om ingenting är fel?! Ska iaf in på en undersökning om några veckor, vad kan de hitta för fel då tro? Jag är så nervös och less, hade de hittat någonting fel på mina prover hade jag kanske fått mediciner som får igång ÄL eller fått veta att jag inte kan bli gravid, oavsett hade jag fått ett svar och ett slut på detta. *ledsen* Nu vet jag bara att jag, hormonmässigt, är normal och att jag inte fått min mens!!!

• Svar på tråden Proverna var normala, vad är det för fel på mig? :-(
  • Peki

Har du inte fått en enda mens sedan du tog ut p-staven för 10 månader sedan? I så fall är det något som inte står rätt till, helt klart.

Vet du vilka prover de har tagit? Alltså, vilka hormonprover? Det finns flera olika typer som man kollar under en fertilitetsutredning

Har du tagit prover en gång, eller har du tagit dem två gånger under en cykel?

• Who am I
    Peki skrev 2006-08-18 16:50:41 följande:
    Har du inte fått en enda mens sedan du tog ut p-staven för 10 månader sedan? I så fall är det något som inte står rätt till, helt klart.Vet du vilka prover de har tagit? Alltså, vilka hormonprover? Det finns flera olika typer som man kollar under en fertilitetsutredningHar du tagit prover en gång, eller har du tagit dem två gånger under en cykel?
    De berättade inte vilka prover det var, men det var provet som skulle kolla mina hormonvärden då jag vill bli gravid men inte fått min mens.
    Har inte haft mens på tio månder, så tröttsamt, men när jag pratar med dem på fertilitetskliniken låter det på dem som att 10 månader inte är någon större fara och att detta lätt händer när man har haft p-stavar.
    Ska iaf in och undersökas, de ska starta en utredning till varför min mens/äl inte kommer igång.
    Ju lugnare personalen är destå mer stressad blir jag
  • tvillingmor

När jag slutade med p-spruta tog det 12 månader innan min menstration kom, ytterliggare 2 år utan tillstymmelse till graviditet.
    Fick sedan ära provera tror jag det hette och efter det pergo.
    Under hela tiden var allt normalt.

• Peki

Who am I: När i cykeln gjorde du provet? I början eller i slutet?

• Peki

Nu trillar poletten ner hos mig också. Har du ingen mens så har du så klart ingen koll på när i cykeln du är heller... Strunta i den senaste frågan tycker jag

Bra att du får komma på udnersökning snart. Med VUL kommer de att se mycket mer och göra en bättre bedömning. Då ser de t ex om din slenmhinna har byggts på under de här månaderna, hur äggstockarna ser ut etc.

• StarDust84

Jag kanske inte är exakt i samma sits men jag har haft problem med min mens ända sedan jag slutade äta p-piller för över ett år sedan. Min mens har hoppat över vissa månader och jag har knappt haft mens vissa gånger. Jag gjort VUL men där sa dem att allt var normalt sedan gjorde dem hormon prover ohc även där var allt normalt. Jag förstår din frustration, jag känner likadant. Vet inte vad jag ska göra men det känns som om jag gett upp hoppet sen får mensen komma när den behagar. Något är fel men det verkar inte vara någon som vet vad

• Marienil

Hej! (alla..)

Who am I--->> Jag har samma problem som dej!

Jag slutade med p-piller i dacember förra året och har inte haft mens sen dess. Har också tagit horom prover och allt såg normalt ut. Har även provat primolut-nor för att sätta fart på mensen, men fick bara en blödning sn inget mer...
    Vi sitter i samma sits du o jag Jag ligger på som bara den nu om mer utredning & mannen ska lämna sperma prov i morrn, man måste det för att gå vidare i utredningen..
    Jag hoppas ja får prova pergotime om mannens prov är bra....Jag känner en tjej här på familjeliv som faktiskt blev gravid utan att haft mens på 8 måander ungefär..så det finns lite hopp.

Hur lång utredning har ni fått än sålänge?
    Kram Marie

• StarDust84

Marienil

Du skrev att du har utredning nu, hur går man tillväga för att starta en sån? Efter jag fick veta att alla mina hormonprover var normala så känner jag mig handlingsförlamad, vet inte hur jag ska gå tillväga. Tänkte om du kanske har någar tips? Har du inte haft någon men alls förrutom när du åt primolut-nor? När jag var på KK hade läkaren så brottom så jag knappt han få några svar alls, dem konstaterade bara att det inte finns någor att göra när mensen inte kommit, vilket jag har förstått nu är helst fel eftersom det finns läkemedel man akn äta för att hjälpa mensen på traven.

Hoppas det går bra med din utredning!

• Marienil

--->>> stardust 84

Hej!
    Det finns hjälp att få om man inte får sin mens som man ska....Jag har inte haft mens sen december förra året....jag provade Primolut nor i sommras o fick då en blödning efter det o sen inget mer. Jag ska få horombehandling för idag kom mina provsvar o det är mina horonr som spökar. Dem är väldigt låga....Det gäller att ligga i och kräva hjälp ibland. Jag har ständig kontakt med kk, jag både skickar mail o ringer. Då händer det lite
    Har du provat primolut-nor med eller?

Du vill bli gravid antar jag...eller? Har du barn innan?

Kram Marie

Svar på tråden Proverna var normala, vad är det för fel på mig? :-(