Uppsvullen Mage
Vet inte om det här passar in här och det kanske ses som ett fjantigt problem men det är oerhört jobbigt för mig. Så undrar om någon kan hjälpa mig med det.
Det är så att min mage svullnar upp något fruktansvärt så fort jag äter något. Och då menar jag inte när jag har ätit jätte mycket utan så fort jag äter någonting så blir den som en ballong. Den blir spänd och jag får lite ont i den. Jag ser nästan ut som jag är gravid, som en gammal gubbe med ölmage som spänner ut.
Det är nämligen så att jag är ganska smal i vanliga fall, jag väger under vad man ska väga enligt BMI och jag har en platt mage när jag vaknar på morgonen. En perfekt mage enligt mig själv och har aldrig gått upp i vikt. Jag åt väldigt mycket på oregelbundna tider förut och fick rådet att äta regelbundet men det hjälper inte. Magen svullnar endå. Det är en gigantisk skillnad och jag ser inte klok ut. När det är så här så drar man sig ju för att äta något.
Alltså, när jag vaknar på morgonen ser jag slimmad och smal ut och så fort jag äter något så ser jag ut som en gravid. På kvällen är magen gigantiskt utputande. Det här är inget jag inbillar mig utan man verkligen ser hur magen växer. Min pojkvän tycker det ser jätte konstigt ut och vi kan verkligen inte förstå vad det är. Jag har inte gått upp ett enda gram på vågen, utan det är bara magen som blir större.
Efter några timmar är den helt normal igen. Förstår inte hur det kan bli så stor skillnad, även när jag bara äter en smörgås.
Borde jag gå till en doktor? Kan någon hjälpa mig?
Tack på förhand.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-08 13:13:07:
Glömde att skriva, jag tål inte p-piller, får jätte problem med humöret då, så har börjat med minipiller sedan några månader tillbaks. Kan det ha något med dom att göra? Jag behöver ofta gå på toaletten nu än förut. Det kan komma jätte fort, när jag sitter och äter att jag måste rusa på toaletten. Oftast är det väldigt lite som kommer bara.