• Easy E

Smalaste vagnen för nyfödd även 80-90-tal

Hjälp!
    Vi bor på Söder med världens minsta hiss. Vi får in en Brio flex, nätt o jämt... Men nu ska vi ha en bebis till o mini kan ju inte åka i en framåtvänd sittvagn. Eller hur!? Så vad finns det för ursmala vagnar? Finns det gamla vagnar typ 80 eller 90tal som e smala? Då menar jag max 56 cm.
    Har även sett nått om en syskonsits från brio eller emmaljunga som man kunde sätta direkt på vagnen. Vår kille kommer vara 2 år o 4 månader när han kommer. Kanske vore bra vad tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-10 10:18:38:
    Tack för svar! Phil and teds går inte in den e för bred. Det måste finnas nån riktigt smal vagn?! Någon som har nån mer idé?

• Svar på tråden Smalaste vagnen för nyfödd även 80-90-tal
  • Lallan

Har inget tips om en smal vagn men däremot om syskonsits. Har både  en nyare Emmaljungasits och en äldre briosits och jag tycker att det är ett bra alternativ till syskonvagn. Nackdelen är dock att barnet inte får väga mer än 15-17kg beroende på sits. Emmaljunga var dom som tillverkade sitsarna sist men slutade med det förra året men det finns ju att köpa begagnade ganska billigt.

• Tygtiiger

Kolla Phil & Teds vagn som kan användas som både enkel- och syskonvagn men är bred som en enkelvagn.

• Easy E

Tack för svar! Phil and teds går inte in den e för bred. Det måste finnas nån riktigt smal vagn?! Någon som har nån mer idé?

• puttris

teutonias fun är smal kostar på babyplanet 4995:- ord. 5495:-

En av våra storsäljare. Finns i många olika färger. Kan köpas med lift

eller liggkorg för att passa den lilla babyn. Vår smalaste vagn med vändbar

sittdel. Endast 54 cm bred.

• Easy E

E den såååå smal? Det visste jag inte. Tror du att det funkar att sätta fast en syskonsits, typ gammal brio på den? För i så fall måste vi nog prova att ta hem en!

Svar på tråden Smalaste vagnen för nyfödd även 80-90-tal