• Pyssilullan

Jag vill ha recept på enkel God KORVGRYTA!

Vill ha recept på korvgryta som passar vuxna lika bra som små barn

• Svar på tråden Jag vill ha recept på enkel God KORVGRYTA!
  • innana

Falukorv i bitar, gul lök i klyftor och vitlök fräses i pannan. I med en buljongtärning, krossade tomater el. hela, häll i stora vita bönor eller linser om man föredrar det. Lite chili om barnen kan äta det. Lite dijonsenap i är också gott. Peppar och salt och persilja.

I slutet- lägg i paprikatärningar som får bli varma. Servera med ris/potatis och en klick creme fraiche om man vill.

• jaOmagen

mjölig potatis o bitar, korv i bitar(falu lr hotdogs) lök(fräses först) buljongtärning salt o peppar o kanske lite morotsbitar fast de blir juh sppa, men koka potatisen länge så den kokar sönder o ha mycke potatis så e den helt ljuvlig sen =P lite geggig men mmmmmmmums

• Pokergirl

stek korv, lök, lite vitlök och paprika i en panna. Toppa med en burk krossade tomater, tomatpuré, lite kryddor och en sked philadelphiaost, för lite mer krämig konsistens toppa med creme fraiche. Klarar barnen starkare mat så välj en kryddad korv.

Annars är en enkel variation på vanlig stroganoff att ha i lite dill i, faktiskt jättegott.

• Lidenborg

Vi brukar ta Scans tjocka grillkorv i skivor, färska champinjoner i bitar, mellangrädde och ev en svampbuljongtärning.
    Smaskens med pasta! =)

• Glad och Gravid

korv i tärningar
    uncle bens sweet & sour sås
    brk campinjoner, ev grädde värm upp smaka av me salt å peppar,
    äts med ris

de är gott med kassler i också

• Evan83

blanda potatis, morötter, palsternacka o kålrot tillsamans m lite brynda falukorv (i små bitar förstås) i en kastrull o täck m vatten. Ha i en grönsaksbuljontärning (o ev andra valfria kryddor) blir lite soppaktikt men man kan ju hälla bort vattnet sen om man vil...

• Tildena

falukorv, krossad tomat, kaffegrädde, pepparot, salt och peppar , kokas i kastrull, servera med potatis eller ris. Supergott

• Marlene B
    Korvstänger och lök steks ihop och grillkryddas sen i med champinjoner, äppelbitar från gula äpplen, och sen häller man i vispgrädde och mycket ketchup, låt allt puttra ihop sen häller du i finrivna morötter när det är nån minut kvar bara. Serveras med ris! Supergott!!!!!

Cayennepeppar kan också tillsättas om man vill ha lite sting!
  • Marlene B

Fast det är ju en sorts korvstroganoff och ingen korvgryta som jag nyss tipsade om!

• Mithera

Skala och skär rå potatis i bitar. Koka den nästan klar i en blandning av krossade tomater och vatten. Häv i korv i bitar, broccolibuketter och gröna bönor. Krydda med olivolja, dill, salt & peppar.

• JaneAusten

Min styvson äter inte lök så jag brukar köpa minestronesoppa och blanda ner korvbitar i. Inte direkt gryta men den går hem hos honom.

• JeaJea

Ok här är min!

Stek falukorv, bryn purjolök och burkchampinjoner. Ta en buljongtärning och lös upp med lite vatten, häll över grädde och lite soja. Krydda med aromat och cajennepeppar.

Garanterat supergod.

• Lms86

jag gjorde något nytt för någon dag sedan. Jag tärnade falukorv, rödlök, och hadde i burkchampinjoner. Sedan blandar man i tomatpuré, några stänk grön mild tabasco (är tokig i den så jag tog mycket), två buljongtärningar, maizenamjöl. Väldigt enkelt.

Svar på tråden Jag vill ha recept på enkel God KORVGRYTA!