• Sarge

Vad kostade Er bröllopsresa & vart åkte Ni ?

Hej hopp!

Vi planerar att äntligen åka iväg på en efterlängtad & försenad bröllopsresa (vi gifte oss 1/10-2005)

Vi har följande upplägg:

Flyg Stockholm - San Fransisco
    Bo där 5 nätter på 5* hotel (Stanford Court)
    Bila till Las Vegas
    Bo där 3 nätter på 5* hotel (Ceasars Palace)
    Bila till Los Angeles
    Bo där i 5 nätter på 5* hotel (Millenium Biltmore)
    Flyg Los Angeles - Stockholm

Vad tror Ni om detta ?

Vi har fått ett pris på 28.500:- för allt detta + ca 5.700:- för hyrbil i 13 dagar

Låter det som ett vettigt pris ?
    Har någon av Er bott på något av hotellen ?

/Sarge

• Svar på tråden Vad kostade Er bröllopsresa & vart åkte Ni ?
  • Duckan74

Tycker det låter som ett okej pris. Jag skulle iaf betala det för att få göra den resan.

• Duckan74

Glömde svara på frågan innan jag postade. Vi åkte till Brasilien, Natal. Tror att 2v kostade runt 30 000sek för ett femstjärnigt hotell med frukost.

• HoneyPuff

Vi åkte till Paris tre dygn! Jättemysigt och lagom för oss just då. Flyg kostade 1500 kr för oss båda och hotellet gick på 3600kr. Perfekt för vår då rätt ansträngda budget

• magnus07

Vi gifter oss den 19/8 (bara 1½v kvar nu *nervös*) men åker inte på vår bröllopsresa förrän den 6/11. Drar då iväg till Mexico i två veckor för att bå på femstjärnigt hotell. Boendet (med AI) plus flygresan (har då uppgraderat till Super Nova Class) kostar oss ganska precis 45000kr. Till detta så tillkommer det sen några utfärder och shoppig på plats. Beräknar väl att allt som allt kommer hanma på ungefär 55-60000kr.
    Lite väl dyrt igentligen kanske men då blir vårt bröllop billigt plus att detta säkert är sista chansen att göra en rejäl resa före vi planerar barn och börjar betala av mer på huset.

• Zellie

Tycker det låter toppen! kommer bara med ett litet tips. När vi hyrde bil i Florida så körde de lite "skrämseltaktik" på bilfirman och tyckte bestämt att vi skulle ta ytterligare försäkringar utöver de som kom med i "hyrpaketet" .
    13.000:- (!!!!!)betalades extra för två veckor i bara försäkringar(2 olika). Ok, där hade kanske jag backat ur men svärfar som stod för det vågade inte chansa.
    När vi sedan kollade upp i efterhand så var de här försäkringarna naturligtvis helt i onödiga. Kolla gärna upp vad som gäller just i ert fall innan ni åker.

• brilleslangen

Hej vi åkte till Västindien i 2 v.
    Vi bodde mkt bra och med alla flyg inkl inrikes mellan två öar betalade vi 50.000.

• Sarge

Vi velar & vet nu inte vart vi ska.....hjälp oss att ta ett beslut !!!

Har fått ett förslag från resebyrån om 10 dagar på Mauritius, bra hotell & halvpension för totalt 38.650:-
    Låter lockande med total avslappning...USA blir mer hektiskt...

USA eller Mauritius på bröllopsresan?

• Magiczodiac

Jag skulle åkt till USA, fast jag är mer intreserad av upplevelse än att ligga vid poolen.

• 1tekla

Thailand 17 dgr, Bankok + Koh Samoi. inkl resekassa ca 30 000.-

• Sallisen

Vi åkte på en restresa till London 1495 kr/st för flyg, hotell en vecka. Resekassan var väl ca 6000 kr.

Det blev en UNDERBAR resa.

Och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • Konvaljen

Vi tog den ett år försenat och backpackade i Grekland i två veckor. Totalt med fickpengar blev cirka 15000. Fast om det var en bröllopsresa kan man kanske fundera på, någon gång ska vi göra en riktig lyxresa så jag ser det nog som så att vi ännu har bröllopsresan innestående

• jajja

Vi var iIndien,Södra Goa.
    Bodde på ett 5 stjärnigt hotell i en vecka(för kort tid)
    det kostade 22.000 med alla vaccin och fickpengar.

• labilina

hej!

vi var i viet nam i tva veckor och det var forstas toppen! priset har jag ingen aning om.

hoppas att ni far en bra resa och grattis till brollopet!

• qlurig

Vi åkte på karibienkryssning med en vecka i fort lauderdale oxå..
    resan kostade 36000:- men sen gjorde vi nog av med en 30-40 t i fickpengar...*L*

• zarahSpanjor

Billigt o bra tycker jag

• Lilah

Hmm, Mauritius eller USA. Det beror på vad ni är ute efter. Är det total avkoppling med sol och bad - Mauritius, men vill ni ha upplevelser, att det ska hända saker - USA!

Min erfarenhet av Mauritius är att det är jättemysigt på resorterna men att det inte finns så mycket annat att se eller göra på ön!

Vi gifte oss förra året på Hawaii, Pearl Habour så det var vår bröllopsreda. Var i Honolulu 1 v flög vidare till Maui 1 v, på vägen hem var vi i San Fransisco ett par dagar. Passade oss perfekt! Priset har jag redan lyckats förtränga!

Lycka till!

• Pollyanna

Vi bilade runt några dagar i sommarsköna Sverige. Det var underbart! Bodde på ett jättemysigt B&B som vi utgick ifrån.

Svar på tråden Vad kostade Er bröllopsresa & vart åkte Ni ?